[Linux-masaustu] Linux'ta türkçe karakter problemi

From: Dogan Gungor (dogan@limonmultimedya.com)
Date: Tue 26 Sep 2006 - 10:23:06 GMT

merhaba arkadaşlar linux acemisiyim 2 haftada 4 tane linux dağıtımı denedim
bunlar openSUSE, Pardus, Ubuntu ve Fedora bunların içinden iki tanesini
beğendim (Ubuntu 6.06, Fedora Core 5) ve şu an kullanıyorum.

Fedora yı kurarken dil ve klavye seçeneklerinde türkçe seçince kurulum
beklenmedik şekilde kesildi gibi bir mesaj verip kurulumu tamamlamıyor.
Sonra bu sorunu başkalarının da yaşadığını öğrenip herşeyi ingilizce olarak
kurdum ve kurulumu bitirdim.

Sistem gayet güzel açıldı daha sonra yönetim menüsünden dili türkçe
klavyeyide TR olarak seçtim. oturumu tekrar başlatınca menüler türkçe geldi
ancak metin dosyalarında ve firefoxta klavyeden tr karakterler basmıyor.
yönetim menüsünde diğer tr klavye versiyonlarınıda seçerek denedim sorun
yine çözülmedi.

Aynı problem ubuntuda şöyle gelişti. Ubuntu'yu kurdum herşey türkçe klavye
çalışıyor hiç sorun yok. Xgl/compiz yükledikten sonra türkçe karakterler
artık çalışmaz hale geldi forumlardaki bütün önerileri denedim ancak yinede
düzelmedi.

Şu anda her iki sistemde de aynı sorun var lütfen bu konuda yardımcı
olabilir misiniz?

Teşekkürler