Re: [Linux-masaustu] mandriavada firefox'a java destegi

From: Dogan Zorlu (doganzorlu@doganzorlu.com)
Date: Sun 24 Sep 2006 - 22:58:14 GMT

Selam,

Genel geçer yükleme usulü ile ilgili hazýrladýðým bir yerden bir alýntý
yapýyorum. 64bit için gelen java nýn içinde plugin yok o nedenle o
sistemler için baþka bir çözüm gerek. Aþaðýdaki çözüm 32bit sistemler
için iþ görecektir.

---------------------------------

Sun Microsystems firmasýna ait vm ile SPM i kullanabilmek için JRE nin
yüklü ve browser ýnýzýn da düzgün yapýlandýrýlmýþ olmasý gerekmektedir.
Öncelikle;

http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp

sitesinden iþletim sistemine ait paket indirilip kurulmalýdýr.

Ardýndan ilgili paket kurulmalý ve browser için ayarlanmalýdýr. Windows
iþletim sistemi için bu aþama paketin kurulmasýyla birlikte otomatik
yapýlmaktadýr.

Aþaðýda Linux iþletim sistemi için uygulanacak adýmlar verilmiþtir;

/[root@test]# rpm -ivh jre-1_5_0_06-linux-i586.rpm
[root@test]# cd /usr/lib/mozilla/plugins
[root@test]# ln
/usr/java/jre1.5.0_06/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so . -s
/
Yukarýdaki iþlemler sonucunda mozilla render engine ini kullanan ya da
mozilla plugin lerinden yararlanabilen tüm browserlar problemsiz
çalýþacaktýr.