RE: [Linux-masaustu] Video edit programı

From: Emre Ersin (emreersin@baskent.edu.tr)
Date: Tue 21 Mar 2006 - 10:23:16 EET

Merhaba,

Bir ara mencoder ve ffmpeg ile denemiştim,

En başta hangi boyuta indirmek istediğinize karar verin. (diyelim ki 700 MB =
5734400 kbit)

Ses için bir veri hızı seçin (diyelim ki 128kbit/s). Bunu filmin uzunluğu
(saniye cinsinden) çarpın. (diyelim ki 144 dakika = 8640 s)

8640 (s)* 128 (kbit/s) = 1105920 kbit

Görüntü için elimizde; 5734400 (kbit) - 1105920 (kbit) = 4628480 kbit yer
kaldı. Bu durumda görüntü için seçmemiz gereken veri hızı; 4628480 (kbit) / 8640
(s) ~ 536 kbit/s olur. Hadi biz bunu 500 seçelim (eminim biryerlerden daha
gidiyordur)(500 kbit eğer mpeg1 seçilirse gazetelerin bedava verdiği vcd lerden
bile kötü sonuç veriyor hatırlatayım!)

[ 500 (kbit/s) + 128 (kbit/s) ] * 8640 (s) / [ 8(bit/byte) * 1024(kbyte/mbyte) ]
= 662 MB

Codec seçimine gelince, bu veri hızında en iyi sonucu ne verirse onu kullanmak
gerekiyor. Sonuçta, xvid,ogg bunun için mevcut.
Olması gerekir. Eminim başkaları bunu çok daha ayrıntılı yapabiliyordur. Benim
bulduğum çözüm bu.

Kolay gelsin.