[Linux-masaustu] quanta monospace font sorunu

From: Atif CEYLAN (atifceylan@gmail.com)
Date: Mon 01 May 2006 - 04:25:58 GMT

herkese ii hafta başı...
arkadaşlar benim meramım belki bazılarınıza komik gelebilir ancak
alışkanlıklar böyle sıkıntılar yapabiliyor.
öncelikle ben 3 yıl öncesine kadar redhat ve daha sonrada fedora
kullanıcısıydım. alışa geldiğim şeyler vardı ve bunları terkederek
debian kullanıcısı olmaya karar verdim. şuan 3.1 sarge kullanıyorum.
sorunum şu: quanta üzerinde yazıyorum uygulamalarımı. default font
tipimde tüm diğer uygulamalarımda olduğu gibi monospace... fakat
monospace debianda farklı fedora da farklı gorunuyor.
farklıdan kastım şu, fedoradaki monospace fontu daha dolgun ve duz gibi
duruyordu (bold falan değil) debianda daha çok serif fontuna benziyor.
bende mi bir anormallik var yoksa birisi xorg kullanıyor diğeri XFree
acaba bundanmı kaynaklanıyor? bu benim için ciddi bir sorun. zira şuan
yazmama buyuk engel teşkil ediyor. ben quanta dan ve monospace fonttan
başkasında kendimi rahat hissederek yazamıyorum. çok takıntılı bi
insanım.onun için dikkate alır ve bildiğiniz bişey varsa cevap
verirseniz sevinirim. bu arada diğer bi hususta gnome masaustunde
fontlar fedorada kullandığım kadar kaliteli gorunmuyor... (sürüm farkı
olamaz çünkü aynı sürüm uygulamaları gnome vs.. redhatta ve fedora da
kullandım) cok takıntılıyım geliba :)