Re: [Linux-masaustu] küp şeklinde masaüstü

From: yaşar tunçez (ytuncez@gmail.com)
Date: Tue 13 Jun 2006 - 18:40:27 GMT

merhabalar,
Sitedeki yazılanları kubuntu 6.0.6 için denedim. Ancak xgl paketlerinin
olduğu kısımda sadece xserver-xgl yi kurdum. Zira benim ekran kartım onboard
. intel i945g chipsetli bir anakart kullanıyorum. Üzerinde 128MB paylaşımlı
bellek bulunan onboard ekran kartı var. Ancak yine sitede gördüğüm kadarıyla
destekleniyor. Ama aşağıdaki bölümde bununla ilgili bir glx paketinden
bahsetmemiş:

Selecting Xgl packages

The packages we need are *xserver-xgl* and the proprietary graphics drivers
for your graphics card. If you have a NVIDIA graphics card you'll want the *
nvidia-glx* package; if you use an ATI card you'll probably need the *
xorg-driver-fglrx* package.

   -

   If you use NVIDIA invoke:

   $ sudo aptitude install nvidia-glx

   -

   If you have ATI type:

   $ sudo aptitude install xorg-driver-fglrx

   -

   Now to install the Xgl server:

   $ sudo aptitude install xserver-xgl

xgl oturumu için de;

#!/bin/bash
Xgl -fullscreen :1 -ac -accel glx:pbuffer -accel xv:pbuffer & sleep 2 &&
DISPLAY=:1 startkde

kısmındaki yönergeyi izleyerek /usr/bin altında startxgl.sh dosyası
oluşturdum. X i kapatıp yeniden açıp xgl oturumunu seçince X masaüstü
gelmedi. Alt-Ctrl-F1 ile konsoldan baktığımda;

dc395x: sg_update_list: sg_to_virt failed mesajının aktığını gördüm.

Sonuç olarak olmadı. Acaba nerede yanlış yaptım?

xorg.conf dosyam:

Section "Module"
        Load "bitmap"
        Load "ddc"
# Load "dri"
        Load "extmod"
        Load "freetype"
        Load "glx"
        Load "int10"
        Load "type1"
        Load "vbe"
EndSection

Section "Device"
        Identifier "Intel Corporation 945G Integrated Graphics
Controller"
        Driver "i810"
        BusID "PCI:0:2:0"
        VideoRam 128000