[Linux-masaustu] crossplatform programlar

From: Osman Yozgatlioglu (osman.yozgatlioglu@gmail.com)
Date: Mon 31 Jul 2006 - 14:16:05 GMT

Selamlar arkadaşlar,

Konu satırındaki tabirimi mazur görün, sanırım Türkçesi işletim sistemi
bağımsız programlar olacak.

Çoğumuzun kullandığı gibi ben de şirkette Windows, evde Debian kullanıyorum.
Firefox, Open office, Thunderbird, Gaim derken epey programı aynı
parametreler ve dosyalarla kullanır olduk.

En son Keepass isimli program ile şifre yönetimimi de Linux, Win32, PocketPC
ve MacOs portları olan bir programa devrettim. Artık evde de işyerinde de
aynı veritabanını kullanarak şifrelerimi yönetebiliyorum.

Bir program kaldı, Trepad isimli hiyerarşik not tutmaya yarayan Linux ve
Win32'de beraber çalıştıramadığım. Esasen programı her iki işletim
sisteminde de portu olduğu için seçtim ama dosyaları arasında UTF8 -
ISO8859-9 sorunu olduğu için kullanamıyorum.

Bildiğiniz her iki işletim sisteminde de aynı verileri kullanarak
çalışabilen bu tip program var mı?
Veya UTF8(linux) - ISO8859-9(xp) dönüşüm sorununa bir çözüm önerisi de
olabilir.

Teşekkürler,
Osman Yozgatlıoğlu