[linux-masaustu] Re: Kablosuz USB Mouse

---------

From: Gürkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Mon 21 Jun 2004 - 22:17:27 EEST

On Fri, 2004-06-18 at 14:27, Veli Ak=E7akaya wrote:
> Merhabalar,
Merhaba,

> ben kablosuz USB ile haberleen yeni bir mouse aldm.
> Ancak bunu linux ile altramadm. Bunun iin yapmam
> gereken birey var m? Mouse'un yannda herhangi bir
> kurulum CD veya Disketi yok.=20

Usb mouse'u tanitmak icin birkac asamaniz var;

xf86cfg -textmode ile config acarak mouse bolumunden bus mouse
secenegini secerseniz, veya /etc/X11/XF86Config dosasindan kendiniz elle
mouse'u bus mouse olarak belirtirseniz birinci asama tamam olmus olur.

Ikinci asama /dev/mouse linkini yaratmak veya dogrudan kendi
device'inizi gostermek;

kernel'inize gore bu device /dev/usb/mouse0 veya /dev/input/mice (buyuk
olasilikla /dev/input/mice isinizi gorecektir)

son olarak da usb'nizi mount etmek ve modullerini yuklemek:

modulu yuklemek icin: modprobe usbmouse
mount etmek icin: mount none /proc/bus/usb -t usbdevfs

Kolay gelsin...
--=20
Gurkan ASLAN
Software Developer