[linux-masaustu] Re: mencoder ile divx

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 27 Jul 2004 - 02:49:26 EEST

> Yani ilk komutla uretilen avi'yi siliyoruz?

 Evet silinebilir. Silmesen de mencoder ikinci turu atarken siliyor
olmali.

> Güzel bir örnek verebilir misin? Kalite icin -pp ornekleri gordum ama
> hata aldim genelde.

 pp postprocessing di sanirim. Encode ederken degil de decode ederken
(filmi seyrederken) kullanilabilecek bir secenek.

> Sunun gibi mi;
> mencoder phto0013.avi -nosound -ovc xvid -oac copy cikis1.avi
>
> AVI file format detected.
> AVI_NI: No audio stream found -> no sound.
> VIDEO: [MJPG] 320x240 24bpp 15.314 fps 1023.2 kbps (124.9
> kbyte/s)[V] filefmt:3 fourcc:0x47504A4D size:320x240 fps:15.31
> ftime:=0.0653 Couldn't find video filter 'xvid'.
> Failed to open the encoder.

 mencoder -ovc help

 komutu ile mevcut codec seceneklerini gorebilirsin. Sanirim mplayer da
xvid destegi yok. Ben direkt xvid.org dan ilgili lib i derleyip ustune
mplayer i derliyorum, o zaman goruyor.

> Exiting...

 Ornek bir komut, hmmm

 ffmpeg ile,

 mencoder -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=1500:mc=2:v3mv:trell
-oac mp3lame -lameopts preset=medium -o hedef.mpeg kaynak.avi

 xvid ile,

 mencoder -oac mp3lame -lameopts cbr:br=128:vol=10 -aid 128
-ovc xvid -xvidencopts bitrate=1500:qpel:gmc:vhq=3:max_bframes=2:hq_ac
-o hedef.avi kaynak.avi

 Bunlar sadece ornek. En iyi sonucu verirler diye birsey yok, dogru
olduklarindan bile emin degilim kafadan yazdim. Bir miktar "man mplayer"
ve elinizdeki video ile bir kac deneme oneriyorum :) Guzel ayarlar cok
seye bagli olarak degisebilir.

 Not: Xvid in daha iyi performans verdigini yazmistim ama mencoder
kullanirken lavc kullanmak daha iyi performans verebilir (ne de olsa
kendileri de yaziyor). Encode islemi icin bir baska arac da transcode,
kendileri xvid i de iyi kullanir, ancak mencoder in xvid le arasi son
zamanlarda nasil diye test etme sansim olmadi.

--
 Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                       but wisdom listens

----------------------------------------------------------------------------------------- Liste uyeliginiz ile ilgili her turlu islem icin http://liste.linux.org.tr web arayuzunu kullanabilirsiniz.