[linux-masaustu] Re: mencoder ile divx

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 26 Jul 2004 - 18:00:58 EEST

On Sun, 18 Jul 2004 14:38:48 +0300
Alper Oguz <alper@aden.biz> wrote:

> Selam,
> mencoder'la video'lari divx yapiyorum. Internet'te gordugum orneklerde
> vpass=1 ve arkasindan ayni komut vpass=2 seklinde birden fazla encode
> ust uste uygulaniyor. Denemelerimde bunun dosya boyunu arttirmasi
> disinda bir yararini :) goremedim. Bilgisi olan?

 vpass ile encode isleminin birden fazla turda yapilmasi saglanir. Ilk
turda onceki ve sonraki frame ler goz onune alinarak istenilen bitrate
oranina gore (iyi bir PSNR ve quantizasyon elde etmek icin)
goruntu ile ilgili veriler toplanir. Elde edilen veri mplayer da yanlis
hatirlamiyorsam log uzantili dosyalarda toplanilir ve ikinci turda
encode islemi yapilirken bu dosyalardaki veriye bakilir (yani olusan
avi dosyasi silinebilir). Motion vektor lerinin vs. bilgisi de
tutuluyordu sanirim, elde edilen veriye gore de dosyanin genelinde
performans getirecek sekilde encoding islemi yapilir. Her iki turda da
hem video hem audio encode edilir.

 Teorik olarak faydali birsey, ama pratikte kullandiginiz goruntunun
kalitesine ve mencoder a verdiginiz parametrelere gore hic faydasi
olmayabilir. 3 pass encoding de var ki, uzak durun derim.

 mc, trell, v4mv, vquality, vqscale, frame (interval) gibi seceneklerle
cok daha guzel ayarlar yapilabilir.

 Codec olarak da lavc yerine xvid in sik sik daha guzel sonuclar
verdigini gordum.

--
 Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                       but wisdom listens

----------------------------------------------------------------------------------------- Liste uyeliginiz ile ilgili her turlu islem icin http://liste.linux.org.tr web arayuzunu kullanabilirsiniz.