[linux-ileri] Re: versiyon kontrolu

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Fri 03 Sep 2004 - 11:44:34 EEST

 Merhabalar,

On Friday 03 September 2004 11:14, A. Murat Eren wrote:
> Linux BSP veya driver'i gelistirirken versiyon takibini nasil yapmam
> gerekiyor.

 Herhangi bir yazilim gelistirme projesindeki versiyon takibinden cok da
farkli bir sey yapmaniz gerekmiyor diye tahmin ediyorum. Muhakkak kernel
uzerinde calismanin getirdigi bazi kritik noktalar olacaktir fakat mesele
versiyon takibi ise, subversion ve cvs one cikan iki tane versiyon takibi
altyapisi..

 Bununla beraber kernelin versiyonu bitkeeper adinda bir yazilim ile takip
ediliyor, kendisi kapali kaynak kodlu ve ucretli bir yazilim, artilari
eksileri nedir tam olarak bilemiyorum..

> Linux'cuların versiyon takibi icin izledikleri yol nedir. Bu is icin
> genel kabul gören bir yöntem ve tool var mıdır?

 Son donemlerde subversion CVS'e gore daha yeni ve daha kolay olmasi ayrica
CVS'in cevap veremedigi bazi sorunlara cozum sunmasi ile daha fazla kabul
gormeye baslayan bir versiyon takip sistemi, fakat su anda nerde ne kadar
kullaniliyor, bununla ilgili de elimde ciddi bir bilgi yok. Sahsen ben
subversion tavsiye ediyorum, bazi arkadaslar belgelerini dahi subversion'da
tutarak yedekleme ve geriye donuk takip mevzularina yeni bir soluk
getirdiklerini goruyorum (bkz: baris metin :))..

> [...]
> gelistirenlerdan ayrı izledikleri bir versiyon takibi yolu var mıdır? Malum
> linux kerneli binlerce .c ve .h dosyalarından bunun yanında dokümantasyon
> ve konfigürasyon dosyalarından oluşuyor. Bu dosyalara kendi driverlerimiz
> eklediğimizde ya da bu dosyalardan bazılarını degistirdigimizde tüm kerneli
> yedeklemek pek akıllıca olmasa gerek! Degistirilen veya eklenen dosyaları
> ayrıca tutmaya kalkınca bu sefer bunların kernelde hangi dizin altında
> tutulacağı ve kernel konfigürasyonunun ne oldugu gibi bilgileri de tutmak
> gerekecek. Bu isleri yapmanın en kolay yolu nedir acaba?

 Elbette herhangi bir degisiklik icin yazilimin tamaminin yedeklenmesi cok
ayip bir yaklasim, degistirilen dosyalari ayrica tutmaya calismak da en az
ilki kadar verimsiz. Zaten iste bu is icin versiyon takip sistemlerini
gelistirmis adamlar :)

 Lutfen su ilk e-postada verdigim adresteki subversion kitabini biraz okuyun,
hatta Caglar Onur'un tavsiyesi olan rcs'ye de bir bakin. Bu sorularinizin
cevaplarini almis olacaksiniz.

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@uludag.org.tr, meren@comu.edu.tr http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/ 0x88FD9FC7, 910A FCB3 2AAB 4CA5 E4D9 EFFA 6555 A33A 88FD 9FC7 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". -