[linux-ileri] Re: Openldap kullanimi hk.

From: ALPARSLAN OZTURK (aozturk@inteltek.com.tr)
Date: Sun 10 Oct 2004 - 18:58:48 EEST

Merhaba,

MS Windows servis for unix 3.5 gibi bir program oneriyorsunuz sanirim.
Ancak ben AD uzerinde bir degisiklik yapmadan hem linux makinami hemde
samba servisimin yetkilendirme islemlerini yapmak istiyorum. Bunuda
winbind ile zaten yaptim.

Domain e uye bir linux makinaya;
1. \\linuxmakine yaptigimda "domain\username" ve "password" ile
baglaniyorum.
2. telnet yaptigimda "domain\username" ve "password" ile baglaniyorum.

Bu durumda Ikinci bir linux makina domaine ekledigimde onun da
kendisinin winbind ile AD ye baglanmasi onerilmiyor. Onun yerine uye
linux sunuculardan birine openldap kurulmasi ve diger linux makinalarin
oradan yetkilendirilmesi oneriliyor. Eger her linux makina kendi winbind
ayarlari ile AD ye baglanirsa linux hesaplarinin (uid, gid) lerin
domainde karisabiliecegi soyleniyor.

Tesekkur ederim.