[linux-ileri] static ip ves sonrasi

From: Tufan Bıyıktas (tfn@mail.ege.edu.tr)
Date: Mon 03 May 2004 - 14:30:53 EEST

Merhabalar,

///////////////////////////////////////
// asagidaki gibi bir networkum var.
///////////////////////////////////////

        | 81.215.229.182
-----------------
| A D S L |
-----------------
        | 192.168.2.1

-----------------
| switch |
-----------------

        | 192.168.2.2
-----------------
| Server |
-----------------
        | 192.168.2.1

-----------------
| L A N |
-----------------

* kendi local agimda DNS calistirmak istiyorum.bunun icin directnic
firmasindan bir alan adi ve birde directDNS hizmeti satin aldim.

* adsl modemin 81.212.229.182 olarak static IP si olarak var ;
bu IP ye bir de <domain name > register edildi.

* ping <domain name> dedigimde IP yi cozuyor
fakat ping atamiyor!

*server im da 192.168.1.1 den dns ,apache , qmail vb hizmetleri
Lan a sagliyor.

* ben local agima sagldigim hizmetlere internetten de erismek isitiyorum.

??? bu is icin nereden baslamli ve neler yapmaliyim ?

mesela ;
- adsl modemin farkli kurulum bicimleri var.Hangisini kurmaliyim ?
- ayrica server da ethernetler arasinda iptables calisiyor. ayricada
squid calisiyor. bunlarda degisiklik yapmam gerekiyor mu?

Saygilarimla ...
  tfn