[linux-ileri] Re: dusuk sistemlerde ofis kullanimi icin linux

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Mon 03 May 2004 - 13:40:20 EEST

On Mon, 2004-05-03 at 13:02 +0300, Aykut YILDIZGÖRÜR wrote:
> LTSP nin sistesinde sistem gereksinimleri ile ilgili pek bir sey bulamadim..
> client basina anasistemde olmasi gereken ram ve islmci gucunu nasil tespit
> etmeliyim.?
Bir test sunucusu kurar ve her kullanici icin sistem yukunun nasil
degistigine bakarsiniz. Ozetle en dogru olcum bicimi tecrubedir :)

> mesela ana makina her client icin bir openoffice uygulamasimi aciyor yoksa
> ayni uygulamayi farkli kullanicilarami sunuyor?

Uygulamaya bagli, ancak genel olarak herhangi bir uygulamanin toplam
bellek kullanimi:

        Shared + (User * RSS)

olarak basitce hesaplanabilir. Gunumuzde bircok uygulama onlarca shared
library kullaniyor. Bellek kullanimi toplamda cok buyuk bir sorun
olmayacak. Ancak durum dusundugunuz gibi ayni OpenOffice surecinin cok
sayida kullanici tarafindan paylasilmasi gibi birsey degil.

Birden fazla OpenOffice calistiriyorsunuz ama toplam bellek kullanimlari
dogrudan carpim seklinde olmayacak, kullanici sayisi 2+ olunca bellek
kullanimi her program/kullanici icin yalnizca statik veri biciminde
artmaya devam edecek.

> 100mbit lik bir network altyapisinda yavaslik hissedilirmi dersiniz?

Network uzerinde agir yuklu baska ne calistirdiginiza ve kullanici
sayiniza da bagli olmakla birlikte, eger bu network uzerinde terminal
sunucudan baska gozle gorulebilir bir yuk olmayacagini varsayarsak "pek
sanmiyorum" diyebilirim.

Kullanacaginiz uygulamalarin ne kadar gorsellik icerdigine ve
sunucu/istemci arasinda kullanilacak protokole gore degisebilir.

> terminal server uzerindeki uygulamalarin lisans durumu nedir? mesela
> crossoffice ile autocad calistirip bunu terminal server uzerinden
> kullanicilara versem sorun olurmu? bu lisans kurulu oldugu makina
> sayisinami, kullanici sayisinami goremi islem gorur( yasal acidan )

AutoCAD icin normalde uygulanan lisanslama modeli aynen uygulanir. Eger
per-seat licensing uygulaniyorsa ayni durum sizi de etkileyecektir.

--
|          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
|          |  Software developer, IT consultant
|    FRONT |
|==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
|_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part