[linux-ileri] Re: printk mesajlari

---------

From: Bora Şahin (borasahin@netone.com.tr)
Date: Wed 03 Mar 2004 - 16:48:57 EST

    SLmLar Murat,

    Wednesday, March 3, 2004, 8:41:06 AM, you wrote:

    MK> Merhaba Bora ve liste sakinleri,

    MK> Yukarıdaki iki şekil de
    MK> olayın yine de anlaşılmamasını sağlayacaktır. Çünkü bir fark
    MK> göremeyeceksiniz.

    Burada anlatmak istediğim makronun nasıl etki gösterdiğiydi. Hangi temalar konusunda kullanacağı
    konusunda bir şey söylemedim. Daha doğrusu hangi tema böyle bir şeyi yararlı kılar bunu bilmediğimi
    söyledim. Sonuçta siz bir konuyu öğrenmek adına, belki kullanım olarak anlamsız
    fakat nasıl çalıştığını anlamak adına anlamlı örnekler kullanabilirsiniz. İşte bu da onlardan biri...

    MK> GCC nin nerede ise bütün özellikleri ile kullanıldığı alan biliyorsunuz
    MK> KERNEL. Dolayısı ile bu tür bazı yazım tarzları için kernel programlama
    MK> ile ilgilenmiş olmak gerekiyor. Bundan dolayı user space programlarda
    MK> karşılaşmayacağınız (aslında çok sık karşılaşmayacğınız demek lazım
    MK> sanırım) bu tür ifadelerin anlaşılması problem olabilir.

    Kernel programlama ile ilgilenmediğimi nerden çıkardın? Ewt ayrıntısını iyi bilen birisi değilim, ama bazı
    noktalarını da inceledim. Demek ki bu konuya rastlamamışım. Zaten eğer
    dikkatimi çekse idi araştırır cevabını bulur(printk'ya fmtstring'den önce bazı mesajların
    geçildiğini biliyorum fakat ne olduğu konusuyla çok ilgilenmedim), arkadaş sorduğunda da cevaplardım.
    Fakat önce bütüne konsantre olup, sonra ayrıntısına bakmayı tercih ederim.

    MK> Bütün olay printk nın bir takım sınıflandırılmalar yapılmasına izin
    MK> vermesi ve bunun için driverlar içinde DEBUG macrolarının tanımlanması.
    MK> Bizim yaptığımız ise bu macrolardaki ifadeler ile uyum sağlamak ve olası
    MK> problemleri önceden halletmemizi sağlamak.

    İşte tema bu...

    MK> Böyle dahi olsa yine hatalı :) ve birşey anlaşılmaz. Bakın burada
    MK> tanımlamaları yaparken printk için printf yapıyorsunuz. Oysaki bizim
    MK> tanımlamamız printk için geçerli. Çünkü bir takım değerler atamamıza
    MK> printk izin veriyor printf değil.

    Ben yine maksadımı tekrarlıyayım. Bir konu öğrenilirken ilk önce etkisini öğrenirsiniz.
    Programlama da bu çok sık kullanılır. Önemli olan onun anlamlı olması değildir. Böylece ekstrem
    noktalarda nasıl davranıldığını anlayabilirsiniz. Etkisini tam olarak
    ya da büyük ölçüde öğrendikten sonra da hangi temalar söz konusu olduğunda kullanıldığını ise ayrıyeten
    öğrenmeniz gerekir. Benim burada anlatmak istediğim de yukarıdakinin anlamlı olması değil, kullanımının
    yanlış olduğu idi.

    MK> Umarım biraz daha açıklayıcı olabilmişimdir.

    Umarım ben de açıklayıcı olabilmişimdir!

    --
    Bora Şahin
    borasahin.port5.com