[linux-ileri] Re: Swap kullanımı

---------

From: Abdullah Güney (abdullah.guney@emo.org.tr)
Date: Wed 03 Mar 2004 - 03:32:47 EST

    Pardon maillerime ancak simdi bakabildigim icin biraz gec oldu. Bu sorunu
    birkac makinada yasadim. Oracle kurulu olan makinalarda oracle icin
    ayirdigimiz ram miktarlarinda oluyor. Tabii daha oncelerden win makinalarda
    ayirdiginiz oracle icin ram miktarini hemen kendisi kullanimina aliyordu.
    Bunun linux makinalarda boyle olmadigini anladik. Asil sorun swap kullanimi
    ile ilgili. Oracle servisi basladiginda makinada mutlaka surekli bir disk
    hareketi oluyor. Oraclenin kullanip kullanmamasi pek bir seyi degistirmiyor.
    Surekli bir disk hareketi var. Aklimiza ram miktari ile ilgili olabilecegi
    gelmisti. O zaman swapleri ve ramleri uzun sure incelemistik. Ama ram
    yeterli ve swap de yerinde sabit dururken diskin birseyler yapmasina anlam
    veremedik, hala da ayni durumda. En sonunda bunun normal oldugunu dusunup
    vazgectik. Ama benim kafamda hala bu durumla ilgili soru isaretleri oluyor.
    Oracle kurulumlari standartlara uygun yapiliyor. Makinalar markali
    serverlar. Isletim sitemleri Red-hat tabanli. Tabii ki server olan ve
    calisan makinalari cok fazla kurcalayamiyoruz. Son bir yildir Turkiye' de
    Gnu/linux -oracle ikilisi ile ilgili calismalar yogunlastigi icin onunuzde
    cok ornek olmamasi bircok sorunda zaman kaybettiriyor. Listeye bununla
    ilgili daha onceden de bir sorum olmustu, ama fazla bilgi alamamistim. Zaman
    gectikce herkes birseyler ogrenip paylasiyor.

    Sevgiler
    Abdullah