[linux-ileri] İnternet Hat Takibi (User Takibi)

From: Murat UGRAC (m.ugrac@apsambalaj.com)
Date: Fri 04 Jun 2004 - 12:49:10 EEST

Arkadaşlar Merhaba
Rahatsız ettigim için özür dilerim ancak bir sorum olacaktı sizlere bana bu
konuda yardımcı olursanız sevinirim.
Squid Kullanmaktayız. Red Hat 9.0 internete çıkan user ların hangi sitelere
ne kadar baglı kaldıklarını günlük , haftalık , aylık ve yıllık olarak
görebiliyoruz. Ancak bir şey varki gün içersinde bazı kullanıcılar imesh ,
kaza , emule , msn , icq gibi programlar kullanıyorlar ve bazı dosya
tranferinde bulunabiliyorlar. Bu internet hat hızımızı yavaşlatıyor. Servis
Saglayıcı tarafından günlük hat takibini yaparak gün içersinde internetin
yogun olarak kullanıldığı saatleri görebiliyorum.
Benim İstediğim Gün içersinde hangi kullanıcı hangi programı çalıştırarak
internetten upload veya download yapmış. Bunları görebilecegim bir program
yada linuxta yapılacak işlemler varmıdır. Tşk.