[linux-ileri] Re: DNS Sorumla Ilgili Ek Bilgi

---------

From: Timur Aydin (ta@taydin.org)
Date: Sun 20 Jun 2004 - 23:08:31 EEST

"ALPER KANAT" <alper.kanat@isbank.net.tr> writes:

> sorun devam ediyor. Arkadaslar lutfen yardimci olun... Internet
> sayfalarina cok gec giriyor, buyuk sikinti oluyor benim icin..

Bana problem TTNET'in DNS sunucularindan kaynaklaniyor gibi
geliyor. Benim router'in DHCP ile kablonet'ten ogrendigi DNS sunucu
adresleri sunlar:

212.156.4.6
212.156.4.7
212.156.2.70

Bazan nslookup ile bu sunuculara alan adi cozumlemesi yaptirdigimda
butun sunucular SERVFAIL hatasi veriyor. Bazan ilk sunucu SERVFAIL
veriyor, ikinci sunucudan dogru cevap geliyor. Eger herhangi bir
server dogru cevabi verirse, genellikle bu cevabin gelmesi birkac
saniye suruyor. Sanki DNS sunuculari mevcut trafigi kaldiramiyor veya
ad cozumlere talepleri omurgadan sunucuya giderken bir yerlede
tikaniklikla karsilasiyor. Tahmin ediyorum TTNET biliyordur sebebin ne
oldugunu, ama biz kullanicilarla paylasacaklarini sanmiyorum.

En kesin cozum iyi calisan ve senin erismene izin verecek bir DNS
sunucusunun adresini /etc/resolv.conf dosyasina koymak. Bu, mezun
oldugun okulun DNS sunucusu olabilir. Eger Is Bankasi'nda calisiyorsan
(e-posta adresine bakilirsa oyle gibi), bankanin DNS sunucusu da
olabilir. Ama internet etigi acisindan, okuldan veya Is Bankasinda
izin almadan onlarin DNS sunucularini kullanmamalisin. Bir problem
oldugunda test icin birkac alan adi cozumlemesi yapabilirsin, ama
haber vermeden baskasinin DNS sunucusunu kalici olarak kendi
/etc/resolv.conf dosyana koyman hic de hos karsilanmayacaktir.

--
Timur Aydin