[linux-ileri] Re: Laptop ACPI ve kernel configuration

---------

From: Fatih YILDIZ (mfyz@linux-sevenler.org)
Date: Tue 08 Jun 2004 - 13:18:44 EEST

On Tue, 2004-06-08 at 07:00, Taner Karagol wrote:
> Selam,
> Laptop'a Mandrake 10 kurdum. Okuduğum bir kaynaktan power management için gerekli kernel yamalarının kernel 2.5 sonrasında ekleneceğini okumuştum. Mandrake 10 kernel sürümü 2.6.x yani gerekli şeyleri içermeli diye düşünüyorum ama ne yazıkki power management çalışmamakta ve batarya bilgilerini de göremiyorum. (BIOS'dan açık)
>
> Acaba kernel'i yeniden mi compile etmem gerekiyor.

> [...]

 evet bu dosya kernel'in config dosyasidir.

mandrake, redhat gibi dagitimlarda default konfigurasyon nasildir hicbir
fikrim yok. bildigim kadariyla cogu dagitim (lfs ve gentoo gibi projeler
haric) sisteme direk derlenmis kernel image'lerini atar. source
isterseniz de yukleyebilir.
benim su anda amacim global bir .configure dosyasi hazirlamak kernel
versionlari icin... boyle bisey yapip web'e koyabilirsem cok yararli
olacagini dusunuyorum...

aradigin ozellik konusunda bir bilgim yok acikcasi, bir yazilim
sayesinde mi saglaniyor yoksa kernel bu destegi veriyor mu direk? eger
programlarda kernel modulu, kernel destegi konusunda bir hata veriyorsa
bu kernel'de istedigin ozelligin kapali olmasindandir... bir source
bulup tekrar derlemen gerekiyor.. tabi derlerken menuconfig ile ozelligi
actiktan sonra :)

kolay gelsin.
| Mehmet Fatih YILDIZ | mfyz linx-sevenler org |
|---------------------| mefeyeze hotmail com |
| FAV : www.linux.org.tr www.linux-sevenler.org |