[linux-ileri] Kernel RPM'lerinin varsayilan ayarlari

From: m.barış demiray (barisdemiray@yahoo.com)
Date: Sat 24 Jul 2004 - 12:05:48 EEST

Merhaba,
netfilter'in bir eklentisi icin bir yama uygulayip
ikili rpm olusturmam gerekiyor. Ancak rpmbuild
sagolsun make config adimindaki ayarlari varsayilan
olarak kendi yapiyor ve rpm dosyasini olusturmak icin
kullanilan .spec dosyasina netfilter yamasini eklesem
bile yamayi uyguluyor ancak config'de o ozelligi
secmiyor (ne modul ne de gomulu olarak). Bildigim
kadariyla config Makefile'lari olusturdugu icin
Makefile ve Config.in dosyalarini inceledim
(/usr/src/redhat/BUILD/kernel-2.4.21/linux-2.4.21/net/ipv4/netfilter
dizinindekileri) ve tahmin ettigim gibi Makefile'da
ipt_time.o, Config.in dosyasinda da
CONFIG_IP_NF_MATCH_TIME eklenmemisti. Ben de ekleyerek
denedim ancak daha sonra rpmbuild'den
"CONFIG_IP_NF_MATCH_TIME'in varsayilan degeri yok"
hatasini aliyorum (hata ciktisi en altta). Ayrica
config dizininde ayarlarin saklandigi .config
dosyalarini da degistirdim ve

CONFIG_IP_NF_MATCH_TIME=m

satirlarini ekledim. Ancak kucuk bir ayrinti; config
dizininde bir cok mimari olmasina ragmen -genel
oldugunu dusunerek- sadece i386 ve `uname -p` nin
ciktisi olan athlon mimarilerinin .config dosyalarinda
degisiklik yaptim. Nerede hata yapiyor olabilirim?
Acaba rpmbuild'in olusturdugu kaynak agacinda
degistirmem gereken baska bir dosya mi var? Ya da
CONFIG_IP_NF_MATCH_TIME gibi sabitlerin varsayilan
degerleri nerede tutuluyor? Baska bir oneriniz varsa
da yazarsaniz sevinirim. Tesekkurler.

The following defaults are missing:
  time match support (CONFIG_IP_NF_MATCH_TIME) [N/m/?]
  time match support (CONFIG_IP_NF_MATCH_TIME) [N/m/?]
  time match support (CONFIG_IP_NF_MATCH_TIME) [N/m/?]
make: *** [oldconfig_nonint] Error 1
error: Bad exit status from /var/tmp/rpm-tmp.45036
(%build)

====
M.Barış Demiray

DOS: n., A small annoying boot virus that causes random
spontaneous system crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by UNIX. See also MS-DOS, IBM-DOS, DR-DOS.