[linux-ileri] Re: Slackware 10 - Kernel 2.6.7 Derlemek

From: Ekin Meroglu (ekin@fisek.com.tr)
Date: Wed 07 Jul 2004 - 11:11:12 EEST

Merhaba;

Tue, 06 Jul 2004 17:19:44 +0300 tarihinde
"ALPER KANAT" <alper.kanat@isbank.net.tr> yazmis:

> Merhaba,
>
> Slackware 10'da kendi kernelimi derlemek istiyorum. Gerekli şeyleri
> yaptım. Aslına bakarsanız verdiği ufak tefek şeyler dışın
> da hata yok
> görünüyor. Ufak tefek dediğim sesle ilgili 1-2 şey bulunamadı
> demesine
> rağmen ses gayet güzel çalışıyor. hdc=ide-scsi parametresin
> i bir yerde
> geçmişim sanırım, şimdi bulamıyorum, açılışta o hata
> veriyor.

Mert'in dedigi gibi lilo'dan append hdc=ide-scsi yi kaldirin.
Ayrica '/etc/rc.d/rc.modules' de 'modprobe ide-scsi' satirinin basina bir # koyarak iptal etmeniz de gerekebilir, Slackware 9.1'de default olarak yukleniyordu ide-scsi, henuz 10.0'i deneyemedim.

> nVidia ekran kartımın sürücüsüne kurdum o da güzel çalı
> şıyor. Tek sorun
> nForce anakartımın sürücülerini kuramıyorum. Derleme sırası
> nda kodla
> ilgili hata veriyor. locate ayarlarını değiştirerek denedim o da
> olmadı.
> Haliyle modüller arasında forcedeth bulunmadığından internet'e
> giremiyorum.

Locale değistirmek derken sanirim Mplayer derlerken ortaya cikan sorundan ve cozus yonteminden bahsediyorsunuz; o olay tamamen Mplayer'in koduna ozgu bir durumdu, ilgili patch henuz dagitima eklenmediginden gecici cozum olarak kullanmistik, genel olarak derleme hatalarina cozum olacak bir yontem degil Locale'i degistirmek.

Verdigi hatalari listeye iletebilirseniz daha cok kisi fikir yurutebilecektir bence.

Iyi Calismalar,
Ekin.
ekin@fisek.com.tr