[linux-ileri] Turkiye Chicago Konsoloslugu Web Sitesi

---------

From: kayra@kelalaka.net
Date: Tue 27 Jan 2004 - 01:47:05 EST

    Bir duyuru yapmak amaciyla bu emaili atiyorum. Yaklasik bir haftadir Turkiye
    Chicago bas konsolosu Naci Koru Bey'le emailler araciligiyla Chicago
    konsoloslugu bunyesinde baslatilan ve kisa bir sure sonra tum konsolosluklarda
    kullanilmasi planlanan pilot web sitesi projeleri uzerine yazisiyoruz. Sayin
    Naci Bey, emaillerden tanidigim kadariyla, e-devlet idealine gonul vermis
    tahmin ediyorum ki nadir burokratlarimizdan birisi. Kendisiyle yazismalarimiz
    sonucunda MS urunleriyle hazirlanan web sitesini Open Source yazilimlarla da
    hazirlayabileceklerini ancak Open Source konusunda cevrelerinde kendilerini
    bilgilendirebilecek birileri olmadigini ve dolayisiyla MS urunleriyle projeye
    basladiklarindan bahsetti. Ayni zamanda da Open Source karsi on yargili
    olmadiklarini, illa ki alt yapinin Microsoft olmasi konusunda da kesin bir
    kararlari olmadigini belirtti.

    Kendisine biraz cesurca, ve Open Source'a gonul vermis arkadaslarimin
    hosgorulerine siginarak, bir aylik (30 gun) sure icerisinde eger izin
    verirlerse tum trconsulate.org sitesini Open Source alt yapisina donusturmeyi
    teklif ettim. Naci Bey'de kendisinin bu konuda tek yetkili olmadigini, ancak MS
    altyapisi eger 30 gunluk bir sure icerisinde Open Source'a cevirilebilirse
    bunun sitenin Open Source alt yapiyla replace edilebilmesinde mutlaka goz onune
    alacaklarini belirtti.

    Bu projenin altyapisinda gorev almak isteyen, oncelike tecrubeli, daha sonra
    icindeki harareti bastiramayip bu projeye ter dokmek isteyen her acik kaynak
    gelistiricisine bu projede ihtiyac var. Acikcasi teknik anlamda cok detayli ve
    buyuk bir proje olarak nitelendiremeyiz ama bazen 'onem' ve 'karmasiklik' ters
    orantili olabiliyor.

    Onemli notlar :
    1- Naci Bey sitenin donusturuldukten sonra Open Source olarak devam edeceginin
    garantisini vermedi, ancak sicak baktiklarini da belirtti. Ayrica bu donusturme
    kampanyasini ileriye yonelik MS urunlerinden arinmis Ulusal bir bilisim alt
    yapisi politikasi dogrultusunda degerlendireceklerinin guclu sinyallerini
    verdi.
    2- trconsulate.org sitesi su anda sadece ABD icindeki konsolosluklari kapsiyor,
    daha ileride tum dunyadaki Turk konsoloslukarlinda kullanilmasi planlaniyor.
    3- Ankara'da Dis islerinde bir programci gurubu sitenin su anki ASP/MSSQL
    gelistirilmesiyle ilgileniyor.
    4- Naci Bey Disislerinin bilisim altyapisinin yapilandirilmasinda soz soylemis,
    bilisim alaninda tecrubeli isimlerden, bkz:
    http://bilisimsurasi.org.tr/listeler/tbs-e-devlet/Feb/att-0005/03-e-devlet_disi_leri.pdf
    5- Ben Naci Bey'e donusum sonrasi Ankara'daki programcilara Acik Kaynak ucretsiz
    egitim verilebilecegini belirttim, umarim bu konuda destek olacak kurum ve
    kisiler (Mustafa Hocam, Gorkem, Doruk?) vardir.
    6- Naci Bey'i Mart 15-17'de Washington DC'deki 'Open Source in Governtment'
    konferansina birlikte gitmeyi onerdim, kendisi umarim vakit bulursa birlikte
    gidecegiz. Vakit ayirip ayirmamasinda saniyorum bu projenin hayata
    gecirilmesindeki performansimiz da etkili olacaktir.
    7- Naci Bey'e son 3 aydir dergilerde cikan bir takim Open Source haberlerini
    postalayacagim, eger elinde link vs olan varsa lutfen bana emaillesin.
    8- trconsulate.org sitesinde su anda aktif olmayan ve gelistirilme asamasinda
    olan bir kac ozellik daha var. Onlar da devreye girmeden donusturme islemine
    baslayacagiz, bu ozellikler de akabinde donusturulecek.
    9- Ben sadece dernek@linux.org.tr, linux-iler@linux.org.tr ve
    phptr@yahoogroups.com adreslerine bu emaili atiyorum, daha farkli listelere
    forward edilmesi gerekiyorsa lutfen gonderin ya da bana haber verin.

    PS:
    1- Bu email Naci Koru Bey'e de cc'lendi.
    2- Turkiye'de Acik Kaynak adina oldukca olumlu gelismeler oldugunu duyuyorum,
    belki de benim henuz duymadigim devlet kurumlarinda Acik Kaynak almis basini
    gidiyor da olabilir. Naci Bey'den ogrendigim kadariyla henuz Acik Kaynak Dis
    islerine girmis degil, bu emailde e-devlet derken oncelikle Dis islerini
    kastediyorum.
    3- Umarim listelere on duyuru firsati olmadan Naci Bey'e bir takim cesur sozler
    vermis olunmasi projenin onemini ve hassasiyetini golgelemez. Naci Bey'in
    sahsinda Dis islerini bir sekilde Open Source ile tanistirma ya da daha da cok
    kaynastirma sansini edinebilirsek ne mutlu bize.
    4- flames -> /dev/null

    Donusturulecek site : http://www.trconsulate.org/

    Kayra Otaner
    kayra@kelalaka.net