[linux-ileri] Re: ecartis problemi

---------

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 23 Jan 2004 - 08:37:44 EST

    > Selamlar,
    > Universitede kullandigim sorunsuz calisan 900 kisilik bir ecartis listesine
    > gecen gun 150 kisi daha eklendi, bugun bir mail dagitmak istedigimde
    > dagitilmadi ,
    > listeyi eski haline getirdim yani 900 kisiye indirdim yine dagitmadi, deneme
    > amaciyla 500 kisiye
    > indirdigimde mail dagitildi, problem ne olabilir,
    > Abdullah BAYKAL,

    buyulu sayi ne bilmiyorum ama bu kadar
    buyuk listeler icin
    1. listecin config dısyasinda

    a. megalist ilan etmek

    megalist = true

    b. SMTP chunk sayisini yukseltmek

    # Example: smtp-queue-chunk = 25
    smtp-queue-chunk = 50

    2.
    /etc/postfix/master.cf
    de
    smtp unix - - n - 100 smtp

    bu 100 olan sayi default 50'dir . gerekirse
    artirmak gerekir.

    ayrica liste config inde

    sort-tolist = false

    uyamkada yarar var. Bu postfix icin.
    sendmail de true yapilabilir, memory uygunsa.

    tum adresler universieten ise sendmail de de
    false yapmak anlamli.

    Kolay gelsin
    Mustafa Akgul