[linux-ileri] Re: postfix

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Mon 19 Jan 2004 - 10:59:51 EST

    > Selam arkadaşlar

    Selam,

    > Farz edelim ki deneme.com isminde bir domainim var ve mailleri
    > fetchmaille local ime alıyorum. Postfix dede myorigin = deneme.com iken
    > local deki ali kullanıcısının (passwd de bulunuyor) local kullanıcı
    > olmayan (firma içindeki mail server a bağlı olmayan) ve maillerini
    > dialup la bağlanıp deneme.com un bulunduğu internet üzerindeki mail
    > servedan doğrudan alan veli kullanıcısına mail atmasını nasıl sağlarım.

    eger anladi isem deneme.com hem icerde hem disarda tanimli?

    yani lokalde de deneme.com kullaniyorsunuz ama sadece internal olarak?
    Disarida ise gercekte yine deneme.com var ve siz mailleri aliyorsunuz
    fetchmail ile.

    Bu durumda icerdeki sanal deneme.com kullancisinin disardaki gercek
    deneme.com kullanicisina mail atabilmesini istiyorsunuz cunku icerdeki
    mail server da mx kaydi olarak deneme.com kendisini gosteriyor ve fetch
    ediyor.

    Yapamazsiniz.

    Icerdeki mail server kendisine gelen deneme.com uzantili mailleri alacak
    sekilde tanimlanmis ise diger server a yollamaz kendi ustunde isler.

    Yapacaganiz sey ise basit, icerdeki makinayi deneme.com degil de misal

    internal.deneme.com

    seklinde bir domain de tutmak olacaktir. Normal icerdeki kullaniminizi
    ise bu sekilde yapmak. fetchmail i ise yine deneme.com dan alabilirsiniz
    ve disardaki veli kullanicisina veli@deneme.com seklinde mail
    gonderebilirsiniz boylece.

    Ya da ben anlamadim.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part