[linux-ileri] Re: ne cok Warning

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Sat 17 Jan 2004 - 15:43:00 EST

    Selam,

    > Kernel derlerken neden bu kadar cok warning aliyoruz?
    > Kod bu kadar kotu mu? veya kotu oldugundan mi kaynaklaniyor?
    > gcc veya glibc derlerken bu kadar cok warning gelmiyor nedense?

    Tolga config dosyan nasil? Hangi kernel? Hangi gcc ile derliyorsun?
    Kernel kodlari oldukca iyi ;))

    Misal gcc-3.4pre serisinde oldukca fazla miktarda sey degisti ve cok
    fazla miktarda warning ve error alabiliyorsun. Henuz cikmamis olmasina
    ragmen developerlar 2.6 serisi icin olan driverlari bu warning leri
    cikmayacak sekilde duzenliyorlar.

    Ornek olaraka asagidaki adreste bu kernellarda ne kadar warning ve error
    alindiginin istatistigini gorebilirsin.

    http://developer.osdl.org/cherry/compile/

    Ek olarak simdi 2.6.1-mm4 serisinde eklenmis olan yeni bir ozellik var.
    Bunun sayesinde eskiden(yani halen ;)) bilirsiniz kernel derlediginiz
    zaman sadece bir tane islemci seti icin belirleyebilirdiniz. Ornegin PIV
    icin derlediginiz kernel PIII de veya Pentium da cakar. Simdi hangileri
    icind destek olmasini istiyorsan destegini toptan verebiliyorsun.

    Yani ayni kernel hem PIV hem Athlon hem VIA, ia32 de hangisini
    istiyorsan onun desteklerini tek kernel icinde verebiliyorsun. Bu tahmin
    edebileceginiz uzere dagitimcilarin oldukca isine yarayacak birsey.

    Sence boylesi kodlar ne kadar kotu olabilir?

    Bir de sunu unutmamak lazim ki eski olan ve maintenance i devam etmeyen
    kodlar/driver lar olabiliyor bunlar henuz yeni sistemlere (2.4 dahil)
    port edilmedigi icin warning error alabilirsin. Eger warning veya error
    istemiyorsan 2.6 da opsiyonun vardir. Tamamen duzgun derlenen ve
    experimental olmayan driverlari bana goster ve derle diye onlari da
    kullanabilirsin.

    Ben 2.4.15 den beri 2.6 kullaniyorum ve hic o kadar hata almadim?
    (Bilinenler disinda)

    Dolayisi ile Tolga once cuvaldizi kendimize batiralim.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part