[linux-ileri] partition copy filesystem conversion

---------

From: toros gokkurt (toros@metu.edu.tr)
Date: Sun 11 Jan 2004 - 20:42:54 EST

    Uzerinde RH7.3 kurulu hafif kullanimli(ne demekse :) ) bir bilgisayar var.
    Eski diski yeni ve daha buyuk bir disk ile degistirecegim. Tabi birkac
    partition var ve bu isi dd ile partition copy seklinde yapmayi dusundum.
    Yalniz birkac skntim var. Oncelikle eski disk durumu hakkinda bir bilgi
    vereyim:

    root~>df -Th
    Filesystem Type Size Used Avail Use% Mounted on
    /dev/hda1 ext2 3.4G 2.7G 535M 84% /
    /dev/hda7 ext2 30G 3.4G 25G 12% /backup
    /dev/hda2 ext2 981M 705M 226M 76% /home
    /dev/hda6 ext2 509M 248k 482M 1% /tmp
    /dev/hda3 ext2 981M 339M 592M 37% /var

    swap icin 512Mvar ayrica

    yeni diskde su sekilde bir plan yaptim

    Filesystem Type Size Mounted on
    /dev/hda1 ext3 10G /
    /dev/hda7 ext3 20G /backup
    /dev/hda2 ext3 2G /home
    /dev/hda6 ext3 1G /tmp
    /dev/hda3 ext3 2G /var
    /dev/hda8 etx3 kalan /ozel

    swap icin 1G olcak

    Goruldugu uzere hem partition sizelar degisiyor hem de filesystem
    degisiyor.

    Sanirim dd ile bu isi cozemem, bunun yerine ben de
    1- yeni diskte partitionlari olusturup
    2- mkfs.ext3 islemini yapip
    3- yeni diskin partitionlarini /mnt/yenidisk altina mount edip
    4- asagidaki komutla (her partition icin) dosyalari kopyalayayim:
       #cp -a /home/* /mnt/yenidisk/home/

    Ancak burda sorun su: / dizinini kopyalarken /home da mount edildigi icin
    home dizini de tekrardan kopyalanacak diye dusundum, ha bunda bir sorun
    olurmu bilemiyorum henuz denemedim. Bu sekilde kopyalamalimiyim tek tek?
    yoksa yeni diski mount ettikten sonra direk / u kopyala mi diyeyim?
    cp -a ile gerekli butun dosyalari alabilirmiyim?

    Ya da dd gibi (muratkocun dedigi gibi sdd de olabilir) hem partitionlari
    farkli size da da olsa kopyalayan ama ayni zamanda filesystem i de convert
    edebilecegim bir tool var mi?. Sanirim dd ile ext2 kopyalayip sonra da
    ext3 e cevirebilirm ama nasil yaparim?

    En verimli yontem nedir benim bu isi yapabilmem icin?

    Bu konuyla ilgili gordugum kadariyla parted, partition image, partition
    surprise gibi toollar var. Ama filesystem conversionla beraber partiton
    clonlama ihtiyacini da karsilayan bir tool goremedim malesef.

    Filesystem neden degisiyor gibi bir soru ayri bir konu tabii
    ama degistirmek durumunda oldugumuzu dusunelim. Filesystemle ilgili konuyu
    ayri bir mailde yazarim.

    Biraz uzun oldu, ama direk sormak yerine aklima gelen yontemleri de
    yazayim dedim, kusura bakmayin. Turkce ingilizce karisik bir yazi olmus bu
    konu da da ozur dilerim.

    toros