[linux-ileri] postfix+mysql

---------

From: Enis Büyükgüner (enis@bantboru.com)
Date: Thu 08 Jan 2004 - 08:29:12 EST

     Selam arkadaslar

    Redhat 9 üzerindePostfix kullanicilarini mysql altinda saklamak
    istiyorum. Bunun icin mysql 4.0.7, courier IMAP i ve postfix 2.0.16
    kurdum. (Sasl2 ve pam Redhat kuruldugunda vardi. ) mysql de postfix
    isminde bir kullanici yarattim ve sifre verdim.(bu islemde belki hata
    yapmis olabilirim.) daha sonra maildb isminde bir database ve icinde
    transport,users ve virtual tablolarini buldugum dokümanda belirtildigi
    gibi yarattim ve postfix kullanicisinin bu tablolari select etmesine
    izin verdim. Ardindan main.cf de mysql ile ilgili tanimlari yaptim .ve
    ilgili cf dosyalarini olusturdum. Courier IMAP in authmysqlrc dosyasinda
    ilgili degisiklikleri yaptim.(buradaki MYSQL_USERNAME=postfix ve
    MYSQL_PASSWORD=sifre olarak yazdim. Tabi diger parametreleri de
    degistirdim) authdaemonrc dosyasindaki authmodulelist="authmysql"
    yaptim. Daha sonra mysql den

    insert into transport values ("deneme.com","local:")
    insert into users values ("ali@deneme.com",
    "ali@deneme.com",crypt('123'),"123","ali",1,1,"/var/spool/postfix","dene
    me.com","Maildir/",1,1,1)

    komutlarini verdim. Ardindan baska makinenin outlook express inden
    baglanip mailleri kontrol etmek istedigimde kullanici adi :
    ali@deneme.com ve sifre olarakta 123 vermeme rahmen bir türlü sifreyi
    dogrulayamiyor. Aceba atladigim bir seyler mi var ? yardimci olursaniz
    cok sevinirim. Bu arada birde bu olayin pam ile iliskisi nedir? Birde
    bununla ilgili ayrintili doküman nerden bulabilirim?

    Herkeze kolay gelsin