[linux-ileri] Re: Kernel 2.6 - Yardim Araniyor..

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Mon 05 Jan 2004 - 09:57:02 EST

    Selam,

    > peki bu ne anlama geliyor ?
    >
    > Do NOT use the /usr/src/linux area! This area has a (usually
    > incomplete) set of kernel headers that are used by the library header
    > files. They should match the library, and not get messed up by
    > whatever the kernel-du-jour happens to be.

    Himm esasen dogru bir tanimlama evet. Su anlama geliyor.

    /usr/include/asm, /usr/include/linux, /usr/include/scsi turu dizinler
    esasen glibc e ait dosyalari. fakat esasen bunlar
    /usr/src/linux/include/{asm,linux,scsi} dizinleri ile senkronize
    olmalari gerekiyor. baktiginiz zaman bu dosyalarin sizin kernel source
    icindeki dizinlerdeki dosyalarla ayni dosyalar oldugunu goreceksiniz.

    Fakat degisen kernel versiyonlarina istinaden bu dosyalarda
    degismektedir. Dolayisi ile esasen

    ln -s /usr/include/asm /usr/src/linux/include/asm
    ln -s /usr/include/asm-generic /usr/src/linux/include/asm-generic
    ln -s /usr/include/linux /usr/src/linux/include/linux

    yapilmasi gerekmektedir. Ki zaten dagitimlar bu dosyalari
    kernel-headers veya benzeri isimlerde tutmaktalar ve boylece olasi
    sorunlari engellemis olmaktalar.

    Benzer sekilde /lib/modules/'uname -r'/build dizinin include edilmesi
    oncelikli olarak bu tur sorunlarin ozellikle sonradan modul derleme
    islemleri icin asilmasini saglamaktadir.

    Ne yaptiginizi bildiginiz surece /usr/src/linux dizinini kullanmanizin
    hicbir mahsuru yoktur.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part