[linux-ileri] Milliyet : En güvenilir işletim sistemi hangisi?

---------

From: ATILIM BOY (boyatilim@yahoo.com)
Date: Tue 24 Feb 2004 - 03:40:37 EST

    Yorum yapmiyorum.

    http://www.milliyet.com.tr/2004/02/24/son/sondun11.html

    -----------------

    En güvenilir işletim sistemi hangisi?

          Yapılan bir araştırma, en
    güvenilir bilgisayar işletim sisteminin (OS),
    sanıldığı gibi Windows ya da Linux
    değil, şimdiye kadar adı pek
    duyulmamış bir sistem olan Berkeley Software
    Distribution (BSD) ve Apple'ın en son
    geliştirdiği Mac OSX olduğunu ortaya
    koydu.
          Bilgisayar korsanlarının
    saldırıları baz alınarak
    yapılan araştırmanın
    sonuçlarına göre, Linux ''server''lerin
    saldırılara Windows'tan dayanıksız
    olduğu gün ışığına
    çıktı.
          Deneme amacıyla yapılan hacker
    saldırılarında Linux'un yüzde 80
    oranında açık verdiği ve 13 bin 654
    kere ''isabet aldığı'' belirtildi.
    Windows'un saldırılara karşı çok
    daha dayanıklı olduğu ve sadece 2 bin 5
    isabet aldığı da uzmanlar
    tarafından saptandı.
          Resmi makamlarca yapılan denemelerde ise
    Linux'un, saldırıların yüzde 57'sine
    karşı koyamadığı belirlendi.
          Buna karşılık tüm işletim
    sistemleri içinde en güvenlikli olanların, BSD ve
    Mac OSX olduğu anlaşıldı.
          Uzmanlar, araştırmanın sadece
    hacker saldırısı açısından
    yapıldığını ve işletim