[linux-ileri] boot sorunu

From: Evren Kalayciklioglu (cliffhanger1212@yahoo.com)
Date: Thu 19 Aug 2004 - 03:32:04 EEST

Arkadaslar hepinize kolay gelsin. Uye oldugum butun
listelere bu maili atacagım icin ozur dilerim.

Ben Win XP ile Fedora Core 2'yi ayni hdd uzerine
kurmaya calisiyorum. Uzun zamandir karsilasmadigim bir
sorunla tekrar karsilastim. Fedora GRUB kulanıyor.
Once XP sonra FEdora 2yi kurduktan sonra GRUB ile XP
yi acmaya calistigimda

rootnoverify (hd0,0)
chainloader +1

yazıyor ve baska hicbir islem yapmıyor. edit
etttigimde de sadece bu satirlari goruyorum, sanirim
bu ibarelerden farkli seylerin yazmasi gerekiyordu bir
zamanlar ugrastigimda kalan bilgilerden hatirladigim
kadariyla.

XP ile rescue zaten sonuc vermez ama denedim format
atmadan fixmbr ve fixboot yaptim ama heriki durumdada
disk okuma hatasi microsoft icin sart olan
ctrl+alt+del basiniz yazdi.

Bu hdd'yi ilk defa kullaniyorum temiz ama ikinci el
(bir arkadasimdan aldim sorun yok) mbrde sorun
olabilirmi. Bir de degisik olarak ilk defa linux
kurulumunda hdd'de bos alan biraktim.Benim aklima
artik sadece GRUB yukletmemek geliyor ama bu durumda
LILO'nunda calisip calismayacagindanda emin degilim.
BOs biraktigim hdd alanina farkli bir linux dagitimi
(mandrake) kuracagim. Sizce onun linudrak'ı bu uc
sistemi sorunsuzca boot edermi. Fikri olan lutfen
cevap yazsin hatta vaktiniz varsa lutfen uzun uzun
yazın iki hdd kullanmak istemiyorum.

Teşekkürler...