[linux-ileri] Re: ssh baglantisi sorunu

From: Arman (Armish) Aksoy (armish@linux-sevenler.de)
Date: Fri 13 Aug 2004 - 22:33:57 EEST

13-08-2004 Cuma günü saat 10:22 sularında, Ayşe Şanlı Baykar dedi ki:
> merhaba,

Merhaba,

> Firewall arkasindaki linux bir makinaya win makinadan ssh programlari
> ile icerden de disardanda baglanamiyorum.
> makinanin bir gercek birde 192.168. li ip si var.
> ayni makinaya internetten linux bir makinadan "ssh -l hostname user"
> gibi konsoldan rahatlikla baglanmistim.

Sanirim bir "ters ssh tuneli" isinizi gorecektir fakat bunun icin
disaridaki bilgisayarda da ssh sunucusunu acmaniz gerekir.

di.s.a.ri (Disaradaki makinenin IP'si)
kullanici (Disari makinedeki kullanici hesabi)
kullanici2 (Iceri makinedeki kullanici hesabi)
disari# (Disaradaki makinenin komut istemcisi)
iceri# (icerideki makinenin komut istemcisi)

Disaridaki makinede ssh sunucusunun calistigindan emin olduktan sonra
icerideki makinede su komut uygulanarak ters bir ssh tuneli olusturulur:

iceri# ssh -R 10022:localhost:22 -N -f kullanici@di.s.a.ri

Eger bir yasaklama yoksa veya bir problem olusmassa, disari'daki
makinede 10022. porttan erisebileceginiz gerekli ssh tuneli kurulmus
olacaktir. Icerideki makinede arkaplana atilan bu surecin calistigindan
da emin olunduktan sonra disaridaki makineden bu komutla icerideki
makinenin ssh sunucusu kullanilabilir:

disari# ssh localhost -l kullanici2 -p 10022

_Minik Uyari_: Daha once kendi makinenize (localhost) ssh ile baglanmayi
denediyseniz, fingerprint hatasi alabilirsiniz. Bu durumda
~/.ssh/known_hosts dosyasindan localhost ile baslayan satiri
kaldirabilirsiniz...

Biraz kulak gosterme olayi gibi ama ise yarar bir yontem.

> yardimci olursaniz sevinirim.

Kolay Gelsin

--
Arman (Armish) Aksoy