[linux-ileri] Re: moderatöre

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Wed 07 Apr 2004 - 15:56:07 EEST

 Merhabalar,

> ben de aynı şekilde bilgim haricinde linux-ileri grubuna üye olmuşum.

 Bu gercekten cok enteresan, bu mevzuyu ilgilenebilecek kisilere ileteyim
bakalim, su anda aklimiza gelmeyen bir yanitlari muhakkak vardir, ya da bir
problem varsa ilgilenirler :)

 Uye olmak icin ya sizin listeye uye olmak icin e-posta ile basvurmaniz, daha
sonra da basvurdugunuz adrese gelen onay kodunu reply etmeniz gerekir, ya da
moderatorun sizi eli ile eklemesi gerekir. Ikinci olasilik cok dusuk, hatta
imkansiz diyecegim ama belki bir yanlis anlasma olmustur.

 Ilk ihtimal ile ilgili olarak, herhangi bir kisi sizin e-posta adresinizden
geliyormuscasina, spoofed basliklarla bir e-posta mesaji duzenleyip subscribe
request'i listeci yazilimina gonderebilir, fakat onay (confirmation) olmadan
islem tamamlanmaz, bunun icin de size bir onay kodu gonderilir ve bu sayede
basvuran kisinin gercekten siz oldugunuz ve mail adresinin dogru oldugu
teyyid edilmis olur. Siz o confirmation kodunu yanitladiginizda uye yapma
islemi tamami ile gerceklesmis olur. Bu durumda moderator sizi eli ile
eklemedi ise, sizin haricinizde bir kisinin mail adresinize gelen mesajlari
okuyabiliyor olma durumu soz konusu demektir.. E bu durumda biraz enteresan,
bu supheli kisi sizi neden linux-ileri listesine uye yapsin? :)

> çıkmak
> için her yolu denedim fakat sürekli hata mesajları çıktı, en son
> belirttiğiniz linkten arayüze girerek çıkmaya çalıştım fakat e-mail adresime
> gelen yetkilendirme parolasını girdiğimde error mesajı çıktı ve listmasterla
> temasa geçmemi söyleyen bir yazıyla karşılaştım.

 O sayfada e-posta adresinizi yazip parola kismini bos biraktiginizda size bir
AUTH CODE geliyor, bu kodu gonder butonuna bastiktan hemen sonra karsiniza
gelen tek satirlik metin kutucuguna yapistirmaniz gerekli sisteme giris
yapabilmek icin, eger ilk acilan login ekranindan mail adresinizi kullanici
adi, o kodu da parola olarak girmeye calistiysaniz hata mesajlarini belki bu
yuzden almissinizdir. Zira dun mesaj gonderen sefayamak isimli kisi bir daha
donmedigine gore o bu yolla cikmayi basarmis olsa gerek :) Bence bir daha
deneyin, olmazsa, linux-ileri-request@linux.org.tr adresine, konu satiri
unsubscribe olan bir e-posta gondermeyi deneyin. Ben web arayuzu ile daha
kolay oluyor bu isler diye tavsiye ediyorum onu..

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@comu.edu.tr, evreniz@core.gen.tr http://zion.comu.edu.tr/~evreniz/ 0x88FD9FC7, 910A FCB3 2AAB 4CA5 E4D9 EFFA 6555 A33A 88FD 9FC7 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". -