[linux-ileri] Re: Disk Hatasi Mi?

---------

From: S.Caglar Onur (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Wed 17 Sep 2003 - 03:10:30 EDT

    Selamlar;

    Cevap veren herkese tesekkurler durum su gibi;

    http://www.ussg.iu.edu/hypermail/linux/kernel/9908.2/0954.html adresinde
    buldugum bilgi uzerine bir iki kernel listesinde arama yaptim ve 3
    olasilik buldum;

    1. Disk hakkaten olmus, omrunu tamamlamis
    2. Hdparm baslangicta calisirken makina diski okuyamiyor ( loglarda bazen
    olmasinin sebebi olabilir)
    3. Kernelde PIIX4 icin zamanlayici da bug var. 2.6.0 da düzeltildigi
    yaziyor bunuda bir iki google aramasi ile buldum

    Neyse benim problemim hdparm kaynakli sanirim cunku DMA'yi kapatip restart
    attigimda ( 10 kere falan denedim ) bir problem gorunmuyor.

    Sunu sormak istiyorum diskin %100 saglikli oldugunu anlamak icin ne yapmam
    gerekir badblocks'u tum sektorler icin mi calistirayim yada reiserfsck mi
    kullanayim yoksa baska bir yazilim mevcut mu?

    Saygılar
    S.Çaglar Onur