[linux-ileri] Re: iptables ?!?

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Mon 08 Sep 2003 - 05:56:23 EDT

    Selamlar..

    Elbette, IPTABLES bu isi kolayca yapmaniza yardimci olur.=20

    iptables -t nat -A PREROUTING -d public.ip.adres -p tcp --dport smtp -j
    DNAT --to icerdeki.ip:smtp
    iptables -t nat -A PREROUTING -d public.ip.adres -p tcp --dport imap -j
    DNAT --to icerdeki.ip:imap
    iptables -t nat -A PREROUTING -d public.ip.adres -p tcp --dport pop -j
    DNAT --to icerdeki.ip:pop3

    gibi satirlar isinizi gorur. Ama bunun baska yollarida var.=20

    1. SMTP/POP3/IMAP proxy kurabilirsiniz. Delegate iyi bir secim olabilir.
    2. Dogrudan kernel router'a bu isi yaptirabilirsiniz.

    1. secenek bilinen bir sey. Ama genelde 2. Secenekten coklarinin haberi
    yoktur. Linux TCP/IP stack'inin router'i kendi NAT kabiliyetlerine
    sahiptir. Bu genelde IPTABLES kadar esnek ve guclu olmasa da, bu tur bir
    islev icin cok cok daha yuksek performans/dusuk kaynak ihtiyaci sunar.
    Diger yandan kernel router'in bandwith shaper destegi ile birlikte bu
    tur uygulamalar icin cok daha iyi isler kotarabilirsiniz. Bilhassa gelen
    trafik uzerinde 10K'dan buyuk mailler icin bant genisligini limitleyip
    hattinizin daha verimli calismasini saglayabilirsiniz. Boylece Windows
    viruslerinin yarattigi yuksek trafikten bir nebze olsun kurtulmak
    sansiniz olabilir..

    Bu soruyu soran birisi icin router uzerinde NAT yapmak pek makul bir is
    olmayacaktir, ama IPTABLES ile NAT yapip, tc ile trafigi limitlemek iyi
    olabilir..

    Saygi ve sevgiler..