[linux-ileri] j2SDK + APACHE + TOMCAT

---------

From: Murat Sayar (murats@nsswb.com)
Date: Thu 30 Oct 2003 - 17:26:24 EST

    REDHAT 9 / APACHE uzerinde JSP destegi olan PHP ve MYSQL calisan bir web
    server kurmaya calisiyorum.

    Sirasiyla
    APACHE kurulumu yaptim. (apache_1.3.26) Herhangi bir sorun yok
    calisiyor. (test ettim)
    PHP 'de de bir sorun yok. Calisiyor. (php-4.2.2-17) (test ettim)
    MYSQL (su asamada test etmedim, ama server uzerinde kurulu -
    mysql-3.23.54a-11)

    SERVER'da JSP destegi olmasi icin,
    j2SDK kurulmasi gerekiyormus. + TOMCAT server. Ayrica APACHE-TOMCAT
    Connector gerekiyormus.
    Bunun icin;

    J2SDK icin --> j2sdk-1_4_2_02-linux-i586-rpm.bin (download ettim)
    TOMCAT icin --> jakarta-tomcat-5.0.9 (download ettim)
    CONNECTOR icin --> jakarta-tomcat-connectors-jk2-src-current.tar.gz
    (download ettim)

    Bu asamadan sonra kurulumda sanirim hatalar yapiyorum.
    j2sdk install ederken sirayla girdigim komutlar,

    [root@localhost downloads]# ./j2sdk-1_4_2_02-linux-i586-rpm.bin
    Unpacking...
    Checksumming...
    0
    0
    Extracting...
    UnZipSFX 5.40 of 28 November 1998, by Info-ZIP (Zip-Bugs@lists.wku.edu).
    inflating: j2sdk-1_4_2_02-linux-i586.rpm
    Done.
    [root@localhost downloads]# rpm -iv j2sdk-1_4_2_02-linux-i586.rpm
    Preparing packages for installation...
            package j2sdk-1.4.2_02-fcs is already installed

    Bu paketin install edildigini soyluyor. oysaki
    /usr/java diye bir klasor yok.

    Paketi kaldirmaya calisiyorum tekrar install etmek icin, bu sefer
    aldigim mesaj

    [root@localhost downloads]# rpm -e j2sdk-1_4_2_02-linux-i586.rpm
    error: package j2sdk-1_4_2_02-linux-i586.rpm is not installed

    Bu asamayi gecemedigim icin TOMCAT'i calistirdigimda (J2SDK install
    yapamadigim icin) soyle bir mesaj aliyorum.

    [root@localhost bin]# ./startup.sh
    The JAVA_HOME environment variable is not defined correctly
    This environment variable is needed to run this program

    Sirasiyla neler yapmam gerekli ? Neleri kontrol edip, hangi paketleri
    nasil tekrar install etmem gerekli ?

    Bu konuda yardim ederseniz sevinirim.

    Murat