[linux-ileri] Re: MySQL Root Password

---------

From: Erhan Ekici (erhan@uzem.itu.edu.tr)
Date: Mon 27 Oct 2003 - 11:56:39 EST

    Merhabalar...

    Bu işi iki yöntem ile yapabilirsin.
    prosesi öldür.
    shell> kill `cat /mysql-data-directory/hostname.pid`

    Bunu yapabilmen için ya root olman yada mysqld nin çalıştığı user olman gerek.

    mysqld yi --skip-grant-tables parametresi ile restart et.

    ardından :
    shell> mysqladmin -u root password 'yenisifre'

    Sonra ise ya mysqld i stop start et yada aşağıdaki komutu uygula:

    shell> mysqladmin -h hostname flush-privileges

    VEYA:

    mysqld prosesini --skip-grant-tables parameresini belirterek yeniden
    başlat.Ardından

    shell> mysql -u root mysql

    mysql> UPDATE user SET Password=PASSWORD('yenisifre')
        -> WHERE User='root';
    mysql> FLUSH PRIVILEGES;

    Ardından tekrar mysql'i stop start et.Yeni şifre ile bağlanabiliyor oloman
    lazım.

    --
    Erhan Ekici
    İTÜ Uzaktan Eğitim Merkezi