[linux-ileri] Linux - OKI Printer Uyumu

---------

From: Baris Metin (baris@metin.org)
Date: Fri 17 Oct 2003 - 14:18:56 EDT

    Selamlar,

    TEGV (Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı) kullandıkları Linux sunucu ile
    bir problem yaşıyor.

    Konu ile ilgilenebilecek, tercihen yerinde destek verebilecek bir
    gönüllüye ihtiyacımız var. Destek verebilecekler bana bir e-posta
    atabilirlerse kendilerini TEGV'den ilgili kişiye yönlendirebilirim.

    Sorunun özeti aşağıdaki gibi.

    > Bir süredir aşamadığımız ve sizden destek alabileceğimi düşündüğüm bir problemimiz var. Hatırlarsanız, daha önce bahsettiğim gibi, Oracle Muhasebe Modülünü, linux ortamında kullanıyoruz. Haziran ayında, OKİ 4410 Dot Matrix printer aldık, ancak Linux ile printer arasındaki uyumu bir türlü sağlayamadık. Bozuk karakter basımı, Türkçe karakter problemi vs.... Epeyce bir zamandır uğraşılıyor. Önce IBM proprinter II driverını kullanıyorduk, şu anda Omni driver'ı kullanıyoruz. Problemlerin epeyce bir kısmını aştık. Son geldiğimiz nokta; Türkçe karakter sorunu da halloldu, ancak örneğin muhasebe defteri basarken 5-10 satır normal basılıyor, 3 satır üst üste biniyor, sonra yeniden normal basmaya devam ediyor falan. OKI, bu printer için, Linux ortamında kullanılabilecek en doğru driver'ın OMNI olduğunda ısrarlı. Sorun iyice sıkıştı, ne yapacağımızı şaşırdık. Haziran ayından beri printer'ı devreye alamıyoruz. Konu hakkında bir yardımınız ya da yönlendirmeniz olursa çok seviniriz.

    iyi çalışmalar,

    --
    Baris Metin
    http://www.metin.org