[linux-ileri] Re: src.rpm kurarken

---------

From: Erçin EKER (erc.caldera@gmx.net)
Date: Fri 10 Oct 2003 - 08:15:44 EDT

    Fri, 10 Oct 2003 14:48:17 +0300 tarihinde
    Ozmen Emre DEMIRKOL <ozmend@sakarya.edu.tr>'nin yazdıkları:

    > Selam. bir src.rpm kurarken configure islemini editleyebilir miyim?

    Selam, tabii ki kendinize göre bir configure süreci oluşturabilirsiniz.
    Bunun için kaynak rpm dosyasını normal bir rpm paketi gibi kurun,
    /usr/src/redhat/RPM/SPECS ya da benzer bir dizin altında kurduğunuz rpm
    dosyasının spec dosyasını bulacaksınız, bu dosya rpm paketi oluşturmak
    için gereken bilgileri ve configure seçenekleri bulunmaktadır. Örnek
    olarak daha önceden rpm paketini oluşturduğum pekwm'in spec dosyasına
    bakalım:

    - ------------
    %define name pekwm
    %define version 0.1.3
    %define release 1mdk

    Name: %{name}
    Version: %{version}
    Release: %{release}
    BuildRequires: XFree86-devel
    BuildRoot: %{_tmppath}/%{name}-%{version}-%{release}-buildroot

    %description
    Pekwm is a window manager based on aewm++, but it no longer
    resembles it. It is highly configurable, rather fast, and
    aimed towards being usable while remaining pretty enough to
    look at. Features include client window grouping into one
    window frame, automatic window size, location, grouping
    and title rewriting.

    %prep
    %setup -q
    %patch0 -p1

    %build
    %configure --enable-shape \
                    --enable-xinerama \
                    --enable-menus \
                    --enable-keygrabber \
                    --enable-harbour \
                    --disable-debug \
                    --disable-pcre \
                    --enable-xft

    Bu dosyanın ilk satırları, bu arada configure seçeneklerini
    öğrenebilmeniz için pratik bir öneride bulunamayacağım.

    İşiniz bittikten sonra spec dosyasının bulunduğu dizinden

    # rpmbuild -bb pekwm.spec

    komutunu verdikten sonra derlenmiş paketi oluşturmaya başlayacak. Daha
    fazla ayrıntı için "man rpmbuild"

    İyi günler.

    - --
    Erçin EKER