[linux-ileri] DHCP sorunu (tekrar)

---------

From: C.Hakan POLATKAN (hpolatkan@linuxmail.org)
Date: Thu 09 Oct 2003 - 10:25:57 EDT

    Merhaba... Murat Bey'i de su dakikalarda listede aktif olarak gordugum icin
    firsati kacirmayayim dedim...

    Sorunumu daha once listeye yazmistim fakat kimseden yanit alamadim.

    Sorun :

    Linux isletim sistemi kullanilan bir istemci makinenin DHCP sunucudan IP
    adresi almasini istiyorum. Bu istemciye IP adresini sunacak olan sistem MS
    Windows 2000 Server ya da MS Windows Server 2003... Linux istemcimiz IP
    adresi icin broadcast yapiyor ve Windows tabanli DHCP sunucusuna ulasiyor.
    Discover islemine dogal olarak Offer ile karsilik veriliyor fakat bu olaya
    Request ile cevap verilemiyor. Yani Linux istemci Windows'un sundugu IP
    adresi icin "tamam ben bu ip adresini istiyorum" diyemiyor. Bu islemleri
    izleyebiliyorum ve Linux istemcinin Request isleminde takildigini goruyorum.

    - DHCP sunucumuz agda (AD icerisinde Autorize edilmis durumda) yetkili
    durumda.
    - Linux istemci DHCP kullanacak sekilde ayarlandi. Herhangi bir donanimsal
    sorun gozukmuyor. Statik ip kullanirsa zaten sorun olmuyor. Sistem acilisi
    sirasinda DHCP sunucudan IP adresi almaya calisirken uzun sure bekliyor ve
    alamiyor.
    - Farkli isletim sistemleri DHCP sunucunun bu hizmetinden yararlanabiliyor.

    Bu sistem tamamen test amacli kuruldu ve bu sorun giderilemedi arkadaslar.
    Amacim broadcast yapan istemci ile DHCP sunucusunu haberlestirerek bir IP
    adresi almadan once belli kontroller yapacak bir uygulama hazirlamakti. (Bu
    ne kadar gerekli diye sorarsaniz, merak ettim bunu yapabilecek miyim
    diye...)

    Bu gibi bir sorun karsiniza cikti mi ? Windows sunucularda ne de Linux
    istemcide sorun gozukmuyor. Bu sorun her iki isletim sisteminden de
    kaynaklaniyor olabilir. Fikri olan var mi ?

    Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler... Hoscakalin... --

    Check out the latest SMS services @ www.linuxmail.org[1]