[linux-ileri] user'da xmms kilitlenmesi-siyah ekran

---------

From: Utku Üzülmez (utkuz@netscape.net)
Date: Mon 17 Nov 2003 - 17:43:40 EST

         selam

         redhat9 ve gnome kullaniyorum. xmms programiyla root iken mp3
    dinleyebiliyorum, sorun yok. /usr/bin klasorundeki xmms'e butun haklari
    da verdim. buna ragmen user iken xmms kullanamiyorum. program aciliyor,
    mp3 secip play butonuna basinca 1-2 sn kadar calisiyor ya da calismiyor,
    sonra donuyor. bu neden kaynakli olabilir?

         ikincisi. xmms donunca hemen hemen hersey donuyor. baslat cubugu
    dahil. (baslat butonuna basip bir program seciyorum, bunu takiben baslat
    cubugu donuyor.) bu sekildeyken hicbisey calismiyor. ctrl+alt+backspace
    yapip konsola cikiyorum. bazen tty1 sonlanmamis oluyor. tty2 ye gecip
    kill komutu ile tty1 i olduruyorum. (kill -9 xxxx). sonra tekrar tty1 e
    gecip x'i calistirmak istedigimde bilgisayar siyah ekranda kaliyor.
    mutlaka bir yolu olmali. bilgisayar her kitlendiginde reset atmak cok
    sacma. o zaman windowstan ne farki kalacak. mutlaka vardir, nedir bu yol???

         ayrica, siyah ekranda kalmaktan bahsetmistim. bu bir defa daha oldu
    fakat bu sefer sebepsiz oldu. herseyi denedim, acilmadi. switchdesk kde
    yapinca acildi! tekrar gnome a gectim yine tik yok. demek ki sorun biraz
    gnome problemli mi diye dusunmek lazim. log dosyasini da gonderiyorum
    diyecektim ama hangi dosyayi gondermeliyim bulamadim. XFree86
    dosyalarina baktim ama onlar degil galiba cunku benim o asamada
    gorduklerime pek benzetemedim...

        ucuncu ve simdilik son olarak, ekranda donan, kilitlenen bir
    programi oldurmenin tus kombinasyonu neydi? ctrl+alt+esc diye
    hatirliyorum ama calismiyor. kurukafa cikiyordu hani... bu kde'de mi
    kaldi yoksa, bunun gnome versiyonu mevcut mudur?

         saygilar,

         utku.