[linux-ileri] Re: GRUB Password

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 22 May 2003 - 12:41:27 EEST

    Deniz CEVIK wrote:
    > Unutulan GRUB passwordunu nasıl recover edebilirim.
    > Webde bu konuda detaylı bir bilgi bulamadım. Aslında ROOT passworduda
    > unutlmuş durumda ancak cihazı single modda boot edebilmem için grub
    > passwordunuda bulmamız gerekiyor.
    >
    > Teşekkürler

      aslinda herhangi bir sistem disketi, cd si (ornegin kurulum cd si bile
    olabilir) ile sistemi bot edebilirsiniz. Misal bir kurulum cd niz var ve
      cd nin kernel image i "linux" isminde, cd den boot edin, image in
    yuklenecegi yerde kernel a parametreler verin.

      linux root=/dev/hda1 init=/bin/bash noinitrd rw

      gibi bir komut ( tabi sisteminize adapte ederek kullanirsaniz ) ile
    sisteminizi duzeltmek uzere acabilirsiniz.

      Onur Kucuk