[linux-ileri] kripted data

---------

From: Derya Sezen (funky@gsu.linux.org.tr)
Date: Wed 07 May 2003 - 03:02:47 EEST

    bazı sorularım var şifreli verilerle ilgili:

    1. libpcap ile yazdığım basit bir snifferda elde ettiğim şifreli data'yı
    çözmeye çalışıyorum. İlk etapda base64 algoritmasını uyguladım ama
    base64 iletisim yapabilecegim bir site bulamadım:), base64 kullanılmıyor
    mu artıkın? kullanılıyorsa bildiğiniz site var mı denebileceğim?

    2. public/private key mantıgı çalışmayan kripte dataları, decode
    algoritması bilindikten sonra çözmede bir sorun var mı? Çünkü bu
    mantıkta çalışan birçok program var ve bu durum dataların decodingini
    mümkün kılıyor, base64 gibi mesela ...

    3. Public-private key'ler kullanılarak gerçekleşen bir trafikte,
    "koruduğumuz" lokal trafikteki bir sistemin private key'ini de
    alabilirsek(sonucta trusted bölgede, yani bizim kontrolumuzde
    sistemler)-(karsı tarafın public key'ini trafiğin başında zaten
    alabiliriz gibi düşünüyorum) , trafigi çözebilir miyiz?

    teşekkürler

    --
    Derya Sezen <funky@gsu.linux.org.tr>