[linux-ileri] Re: usb modem

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 06 May 2003 - 21:24:51 EEST

    Selamlar..

    YK oncesinde bu konuyu bilhassa gundeme getirmeyi dusunuyordum.

    Fakat bir suru mesaj boyle cifter cifter olunca biraz ani ve sanirim
    sertce oldu.. Aslinda buyuk harfle yazmadigimdan niyetimin kimseye firca
    atmak veya bagirmak olmadigi anlasilir umuyordum..

    Listenin adminleri ve LKD-YK varken, kimseye firca atmak yada bagirip
    cagirmak haddime dusmez..

    Ama hocam, YK'ya girmeden bu konuyu, listelerde, hangisi uygunsa onda
    bilhassa iyice bir tartismak lazim.

    Konuyla ilgili bir liste secelim ve orada tartisalim derim.

    Linux ileri listesine bakiyorum:

    USB modemi tanitamiyorum.
    RH X.Y ile mail ve webmail kullanamiyorum.
    Linux from scracth (!?) nerdeydi ?
    RH 9 ile basilix calisir mi ?
    Aranizda ldap'a utf-8 formatinda girdi giren varmi ?
    pppd'nin exit code'u 16 veya 19 ise ne demektir ?
    SuSE 8.2 gcc unstable, aman dikkat !...
    cpuinfo kendi kendine nasil degisir ?
    post denen seyden bihaberim, 10K dosyayi nasil upload ettiririm ?
    squid ile content filtering yapilir mi ?
    Interneti nasil paylastirabilirim (Internet paylasimi diye bir kavram
    var mi ki) ?
    SAP RH 8.0 ile turkce calismiyor..
    Kernelde passwd sifrelemesi icin DES yerine AES kullanabilirmiyim
    (Kernel ne zamandan beri passwd sifreleme yapiyorsa, Hatta passwd icin
    ne zamandir reversible sifreleme kullaniliyorsa..)..
    Spam'dan, virusten nasil korunuruz ?
    nfs neden timeout yiyinceye kadar bekliyor ?
    CPU/mem kotasi nasil SMB ile kullanilir ?
    Solaris'e nasil TR destegi veririm ?
    Java'yi calistiracak bir VM bilen var mi ?

    Son 10-15 gunun topicleri. Bence hic biri "ileri" konu degil.

    Mesela, USB-ISDN modemimi tanittim. Ama latency yuksek gibime geliyor ?
    RH X.Y ile mail hub yaparak 10 node'lu mail cluster yapmak istiyorum.
    Yeni bir dagitim yapacagim, buna paket yonetici yaziyorum, ne tavsiye
    edersiniz ?
    OpenLDAP'i W2K ile nasil replica ederim ?
    pppd ile networkta nasil tunel acarim ?
    SuSE 8.2'nin unstable gcc ile kerneli nasil derlerim ?
    cpu'yu calisirken nasil overclock ederim ?
    Koca dosyalari tasimak nasil bir protokol yazarim ?

    Vs. VS. HAtta bunlarda pek coklari icin giris seviyesi konu olabilir.

    Temel konu surada oluyor. Bu listelerin snapshot gibi kullanilmamasi
    gerekiyor. Yarin bunlarin toparlanip iyi bir arsive alinmasi, kategorize
    edilmesi ve gerek yeni penguenlerin ilk bakacaklari yer, gerekse
    tecrubeliler icin flash-back yeri olmasi gerekiyor, bence.. Fakat bu
    haliyle bu ne dokumante edilebilir, ne olculebilir, ne policy
    uygulanabilir halde gorunuyor.

    Eger bu listeleri guzel bir sekilde kategori edebilirsek, elimizde pek
    cok kitaptan, howto'dan vs. bin kere daha iyi bir kaynak olacak. Belki
    yarin bir gun bunlari inceleyip mukerrerleri ayiklayabilecek, FAQ vs.
    cikaracak insanlar olacak. Su haliyle, zaten dogru durust ne ceviri
    yapilan, nede belge yazilan TR linux camiasina faydali olmasi zor
    gorunuyor.

    Saygi ve sevgiler..

    Saygi ve sevgiler..