[linux-ileri] Re: VideoLan

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Thu 20 Mar 2003 - 14:53:07 EET

    Selam
    =DEu ana kadar deneyimlerimiz =FEunlar.

    VLS kullanmay=FD hen=FCz ba=FEaramad=FDk. Ne mpeg dosyas=FDndan ne de =
    /dev/video =E7=FDk=FD=FE=FDndan bir =E7=FDk=FD=FE al=FDp clientlarda =
    izleyemedik. Hata MPEG 1-2 =E7=FDk=FD=FE=FD veren bir tv kart=FD da =
    kulland=FDk (Avermedia TV Studio) Ancak kfir olay=FD olmad=FD=F0=FDndan =
    olsa gerek ba=FEar=FDl=FD olamad=FDk. Akl=FDma gelen y=F6ntem ffmpeg ile =
    mpeg (divx bile olabilir) format=FDnda capture yap=FDp streaming =
    yapmakt=FD. Bunu uygulad=FDm Ancak mpeg halinde kaydedip clientlardan =
    izleyebiliyoruz ama sizinde tahmin edebilece=F0iniz olabilecek gibi =
    g=F6r=FCnmedi. =C7=FCnk=FC s=FCrekli b=FCy=FCyen bir mpeg dosyas=FD ve =
    her ba=F0lanan videoyu ba=FEtan izlemek zorunda. Belki sadece 2 sn lik =
    kay=FDt s=FCrekli =FCzerine yaz=FDlarak kaydedilebilirse =E7=F6z=FCm =
    olabilir. Hem dosya 2 sn lik olur hemde her ba=F0lanan 2 sn gecikmeli tv =
    yi izler her ne kadar biraz ilkel bir y=F6ntemde olsa neden olmas=FDn =
    diye d=FC=FE=FCn=FCyorum. Ancak tabi buda teoride. Bu =FEekilde =
    s=FCrekli =FCzerine yazma olay=FD ffmpeg le yap=FDlabiliyormu =
    bilmiyorum. Gerek ffmpeg gerekse Linuxte b=F6yle bir olay varsa olay =
    =E7=F6z=FClebilir gibime geliyor. =DEunu da belirtmeden ge=E7emiycem bu =
    olay=FD Windows media encoder la yapabiliyoruz. Yani a=F0dan tv =
    kart=FDn=FD =E7ok rahat ve kaliteli bir =FEekilde izleyebiliyoruz. =
    Windosta oluyorsa Linux te kesin olmal=FD. (Belki Penguenleri =
    kam=E7=FDlar :) )

    Cevap i=E7in te=FEekk=FCrler. Akl=FDn=FDza gelen ba=FEka =FEeyler varsa =
    bilmek isterim.

    Selamlar..

    TV KArti ile olmuyor. Cunku TV karti RAW data uretiyor. Ama su VCD =
    yapmak i=3D
    cin kullandiklari kartlar oluyor. Bunlar MPEG data uretiyor cunku. Boyle =
    bi=3D
    r kart alacaksaniz, kfir chipseti kullaniyor olmasina, SAA71XX Video =
    proces=3D
    sor kullanmasina dikkat edin. Resmi veya gayri resmi (kernol kodunda) =
    drive=3D
    ri yok. Fakat ben bir yerlerde calisan bir tane buldum. Kfir'in =
    ureticisi, =3D
    yuklenen firmware'i sakliyor. Bu firmware'i Win98 driverinin icinden =
    cekip =3D
    cikariyorsunuz. Bu nedenle dogrudan dagitilamiyor. Ayrinti icin =
    LinuxTV.org=3D
     bir yerlere bakabilirsiniz veya ben ftp'ye koyarim oradan cekersiniz, =
    sonr=3D
    ada silerim..

    TV Karti ile yapmak isterseniz, ffmpeg'i denemelisiniz. Clientler =
    Windows M=3D
    P7 kullaniyorsa ASF olarak berbat sekilde TV seyrediyor. Ama QuickTime =
    vs. =3D
    gibi bir MPEG stream gosterici varsa, canavar gibi TV seyrediyorsunuz. =
    Bir =3D
    sorun, bir sure sonra ses ve goruntu bir hayli uzaklasiyor..

    Deneyimlerinizi duymak isterim.

    Saygi ve sevgiler..

    On Mon, 17 Mar 2003 22:53:42 +0200
    G=3DFCrkan KARABATAK <gkarabatak@firat.edu.tr> wrote:

    > Selam
    > www.videolan.org sitesini san=3DFDr=3DFDm duymu=3DFEsunuzdur. =
    Programlar=3DFD ind=3D
    irdim Divx Mpeg t=3DFCr=3DFC videolar a=3DF0dan =
    payla=3DFEt=3DFDr=3DFDl=3DFDyor. Ancak bu=3D
    nu tv kart=3DFD ile deneyen oldumu acaba? VLS (Video Lan Server) ile bu =
    i=3DFE =3D
    yap=3DFDl=3DFDyor ancak illa ki MPEG2-TS/PS formatlar=3DFDn=3DFD =
    istiyor. Acaba tv =3D
    kart=3DFD mpeg =3DE7=3DFDk=3DFD=3DFE=3DFDm=3DFD vermeli bu i=3DFE =
    i=3DE7in. Bununlar u=3DF0ra=3D
    =3DFEanlar olduysa (veya VLS yi inceleyen) tecr=3DFCbelerini =
    payla=3DFEabilirlers=3D
    e sevinirim.