[linux-ileri] Linux Temelli Yuksek Lisans Duyurusu

---------

From: A. Ayhan Kanmaz (kanmaz@be.itu.edu.tr)
Date: Thu 19 Jun 2003 - 16:29:02 EEST

            Ilgilenenler olabilecegi dusuncesiyle, daha cok acik kaynak kod
    temelli bir yuksek lisans programinin duyurusunu alt tarafta gonderiyo-
    rum.

            Sevgilerle,

            Ayhan

    ==============================================================================================

    Istanbul Teknik Universitesi-BILISIM ENSTITUSU
    ENFORMASYON SISTEMLERININ TASARIM VE YONETIMI
    TEZSIZ YUKSEK LISANS IKINCI PROGRAMI

    Programin Amaci
    1. Ozellikle meslek sahibi olan bireyleri- enformasyon (bilisim) sistemleri'nin basta veritabani tasarim ve yonetimi olmak uzere cesitli alanlariyla tanistirmak ve belli bir duzeye kadar uzmanlastirmaktir.
    2. Bilisim sistemleri ile ilgilenirken baskin olarak secilen isletim sistemi Linux' tur. Burada amac ogrenciyi acik isletim sistemlerinin nimetlerinden yararlandirmaktir. Yani Linux'ta, bir olcude, uzmanlasma soz konusudur.
    3. Bilisim sistemleri ile ilgilenirken ozgurce erisilebilen yazilimlardan ve onlarin kaynak kodlarinin acik olmasinin getirilerinden yararlanmak amaclanmaktadir. Bu, bir anlamda yazilimini kendin bul ya da yaz ve kullan anlamindadir.
    4. Bilisim sistemleri ile ilgilenirken sanaldoku (web) ve nesneye yonelik programlamaya da olabildigince agirlik verilmektedir. Boylelikle en guncel yazilimlarla calismak mumkun olabilecektir.
    Programin Katkisi
    1. Meslekleri yanisira enformasyon (bilisi) sistemlerine alisik ve bir olcude egemen uzmanlar yetistirmek;
    2. Bilisi sistemlerinin kendisine meslek edinmek isteyen bireyler yetistirmek;
    3. Veritabani tasarim ve yonetiminde bir olcude uzmanlasmis ve kendi kendine uzmanlik duzeyini arttirmayi ogrenmis bireyler yetistirmek;
    4. Acik Isletim sistemi olarak Linux'a dolayisiyla Unix'e alisik ve de onunla barisik, uzmanlasmis ve de uzmanlasmayi surdurebilen bireyler yetistirmek;
    5. Sanaldoku arac ve gereclerini kullanmaya alisik, uzmanlasmis ve uzmanlasabilen, ve de sanaldoku yoresi tasarlayabilen ya da programlayip yonetebilen bireyler yetistirmek;
    6. Bilgisayar aglarinin arac ve gereclerini kullanmaya alisik, bir olcude uzmanlasmis ve uzmanlasabilen ve de bilgisayar agi yonetebilen bireyler yetistirmek
    7. Belki'de en onemlisi, bilisim ile ilgili olan ust duzeyde uzmanlastirilmis yonetici nitelikli bireyler yetistirerek bu konuda oncelikle ulkemizin eleman aciginin kapatilmasina katkida bulunmak.

    Katilma Kosullari
    Enformasyon Sistemleri'nin Tasarim ve Yonetimi Yuksek Lisans Ikinci Programi'na basvuracak ogrencilerde aranacak kosullar sunlardir:
    * ITU Lisansustu Egitim ve Ogretim yonetmeligine uygun olmak.
    * En az 4 yillik bir yuksek ogretim kurumunun bolumlerinden birinden mezun olmak.
    * LES sinavina girmis ve en az 45 puan almis olmak (programin ilk donemi suresincede sinava girilebilir).
    * ITU lisansustu yabanci dil yeterliligini sagliyor olmak.
    Egitim olanaklari
    * Programa her yil bir oturumluk sinif olarak 25 ogrenci alinacagi dusunulmektedir. Asiri talep durumunda kosut (paralel) siniflar acilabilir. (2002-2003 akademik doneminde 2 sinif acilmistir).
    * Programin egitimileri 25 bilgisayarli Linux isletim sistemi bulunan bir ortamda gerceksetirilmektedir.
    * Ders notlari ogrencilere dagitilarak kaynak olusturulmaktadir.
    * Bilgisayar Laboratuarlari 24 saat kullanima acik tutulmaktadir.
    Ders Programi
    Zorunlu Desler
    * Yuksek Duzey Programlama Dilleri
    * Acik Isletim Sistemleri
    * Sanaldoku Programlama (Java)
    * Structured Query Language
    * Universal Programming Languages in Document Preparation
    * Yuksek Duzey Dillerle Ileri Programlama
    * C++ ve Nesneye Yonelik Programlama
    * New Extentions in Web Programming (XML)
    * Belge Tarama, Derleme ve Sunum (Seminer)
    * Advanced Level Programming Languages in Web Programming (JavaScript)
    * System Programming in Operating Systems (Perl ve kabuk programlama)
    * Bitirme Projesi

    Secmeli Dersler
    * Enformasyon Sistemleri'nin Dunu, Bugunu, Yarini ve Sayisal Tabani
    * Project Management
    * Aglarda Bilgi Aktarimi
    * Bilgisayar Tabanli Goruntu Uretimi
    * Yerustu Konuma Dayali Enformasyon Sistemleri
    * Managing Internet Technologies
    * Ileri Duzey Sanaldoku Programlama (Ileri Duzey Java)
    * Bilgisayar Aglari
    * Betik Dilleriyle Veritabani Tasarim ve Yonetimi (Tcl/Tk, Phyton)
    * Sanaldoku Tabanli Veritabani Yonetim Sistemleri (php)
    * TCP/IP Network Security and Management
    * Yazilim Projeleri Yonetimi ve Bilgisayarli Uygulamalari
    * Distributed Data Systems

    Ogretim Kadrosu
    * Prof. Dr. Metin Demiralp
    * Prof. Dr. Bulent Orencik
    * Doc. Dr. Mustafa Bagriyanik
    * Doc. Dr. Serdar Celebi
    * Doc. Dr. Hasan Dag
    * Doc. Dr. Abdullah Karaman
    * Yrd. Doc. Dr. Atilla Dikbas
    * Yrd. Doc. Dr. Sima Etaner Uyar
    * Mary Shapcott (Irlanda)
    * Y. Muh. Emine Hatipoglu
    Programa Basvurular: 18 Nisan - 22 Agustos 2003 (onkayit)
    Ders Saatleri : 19-22:30 Hafta ici her aksam
    Basvuru : www.be.itu.edu.tr adresinden yapilabilir.
    Fazla Bilgi icin : Enstitu Ogrenci isleri (Ayhan Tokuri veya Sirri bey) 2857080
    Yada e-posta araciligi ile est@be.itu.edu.tr