[linux-ileri] Re: Ext2'de merak ettiklerim...

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 12 Jun 2003 - 17:06:07 EEST

    Selamlar..

    12 Jun 2003 16:46 EEST tarihinde yazmışsınız:

    > Buradaki ornekte 11. okunurken 12 mi onbellege alinir yoksa 15. mi?
    >
    > Kolay Gelsin

    Bir sonraki sektor, fiziksel olarak bir sonraki sektor veya blogu olusturan sektorler. Yani siradaki fizksel sektorler, dosyanin devami degil. Burada kac sektor okunacagi vs. son derece karisik hesaplara dayanir. Genel kaide olarak 64K ve katlari istendiginde mesela, otomatikman bir sonraki 64K'da okunmus olur filan..

    Bazen, dosya tabanli izleme de yapilabilir. Yani o an cache yuku dusukse, yeterince cache alani varsa, sistem dosyanin bir sonraki sektorunu okumaya gidebilir.

    Olayin asli soyle enteresan bir mekanizma. Iki tane subsystem dusunun. Birisi diski okuyan (fiziksel), digeri diskten okunanlari bir dosya sistemi olarak sunan (mantiksal).. Her ikiside kendi icinde cache uygulamasini yapabilirler. Fiziksel cache, raw cihazdan okuduklarini cache eder. Bu her zaman okudugu sektorun etrafindakileri okur. Mantiksal cache ise, dosya bazinda bir sonraki sektoru okumaya calisir. Genel yaklasim olarak cache islevi fiziksel tarafa birakmak daha cok tercih edilir. Zaten bunlar yalitilmis bilesenler degildir. Sonucta dosyanin devamini okumak (sektorlerin devamini degil) pek tercih edilen bir yontem degildir. Cunku mantiksal dosyalarin fiziksel yerlesimi disk geometrisine cok ters olabilir.. Buda uzun seek sureleri ve performans kaybi anlamina gelir.

    raw cihaz deyince, Linux FS RAW Cihazlariyla karistirmayin.. Bunlar herhangi bir cache/fs vs. kullanmadan okuyup yazabileceginiz, bu nedenle de her zaman sicak bilginin saklama ortaminda oldugunu bildiginiz ozel cihazlardir. Oysa yukaridaki, raw cihazdan kastim bu degil, dogrudan cihazin kendisi..