[linux-ileri] Re: Squid + NTLM Authentication

---------

From: Alper Oguz (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Thu 12 Jun 2003 - 15:54:53 EEST

    12.06.2003, 14:37, Serkan Dölen wrote:
    SD> NT Domain deki bir windows makineyi squid =FCzerinden grup =
    SD> authentication
    SD> kullanarak internete cikarmak istiyorum.
    SD> windows makinedeki log-on olan kullanici bilgisini squid alsin, pop-up
    SD> cikmasin tek dilegimdir.

    squid.conf'a su sekilde bir kural ekleyeceksiniz.

    acl bizimdomain proxy_auth kullanici1 kullanici2..
    http_access allow bizimdomain

    Ama önce squid'i smb ve msnt auth moduluyle derlemeniz gerek:
    --enable-basic-auth-helpers="LDAP,NCSA,SMB,MSNT"

    Tabi squid'in calistigi makinanin DOMAIN'inize kaydedilmesi de
    gerekiyor. (smbpasswd -j ile)

    Daha sonra squid'in etc dizinindeki msntauth.conf'a PDC ve BDC'inizi
    ekleyeceksiniz.

    server PDC_makina BDC_makina DOMAIN'iniz

    Bunlardan sonra squid'i reconfigure yapiyorsunuz ve bir siteye
    baglanmak istediginizde bir http login ekranindan un/pw girdiginizde
    eger o kullanici acl'de varsa Squid PDC'den sifreyi kontrol ediyor.

    Bakabileceginiz en iyi yer Squid'in faq'su ve google olacaktir. :)
    http://www.squid-cache.org/Doc/FAQ/

    kolay gelsin

    --
     Alper Oğuz    alperliste@showtv.com.tr