[linux-ileri] Re: SCO...

---------

From: Sancar Saran (saran@sim.com.tr)
Date: Thu 05 Jun 2003 - 11:38:18 EEST

    On Thursday 05 June 2003 09:54, you wrote:
    > Merhabalar;
    > Microsoft'un, SCO 'dan unix lisans=FD sat=FDn ald=FD=F0=FDn=FD duydum.
    > Haberle ilgili bilgisi olan var m=FD acaba.
    >
    > Sayg=FDlar.

    Selamlar,

    $<0 daha once battigi ve Caldera tarafindan kurtarilmasi yetmedigi icin,=20
    Calderanin eski CEO'su Ransom Love 'u postalayip, yeni CEO sectikten sonra=
    =20
    adini $<0 Group olarak tekrar degistirdi.

    Bununlada durumunu duzeltemeyen $<0, IBM i kendilerine ait olan kodlari Lin=
    ux=20
    kernele katma ile suclayip 1 milyar dolarlik dava actilar.

    Akabinde, $<0 tum $<0 Linux kullanicilarina mektup gondererek, Copyright=20
    ihlali olabilecegine dair bir uyari yapti. Akabinde $<0 Linux ve United Lin=
    ux=20
    destegini ikinci bir duyuruya kadar iptal etti.

    Bunun akabinde M$, $<0 dan Unixware lisansi temin etti. $<0 ya gore bu M$ u=
    n=20
    kendi urunleri ile Unix arasindaki iliskiyi arttirma cabasinda baska birsey=
    =20
    degildi.

    Butun bunlar olurken, Novell aciklama yaparak, $<0 nun bahsettigi Copyright=
    =20
    haklarinin, %95 inin 1995 te yapilan anlasmaya binayen Novell e ait oldugun=
    u=20
    bildirdi. 1995 yilinda Santa Cruz Operation, Novell elindeki UnixWare=20
    lisanslarini satin almisti. Bu anlasma neticesinde Novell elindeki lisansla=
    ri=20
    $<0 ya devretmemis, sadece dagitabilme haklari saglamisti. Bu dagitimlar=20
    neticesinde $<0 sadece belli bir yonetim payi alabilecekti.

    Analistlerin cikarabildigi su. $<0 IBM ile project Monterey adi altinda 64 =
    bit=20
    UnixWare gibisinden birseyler yapmaya calisiyordu. IBM 2000 yilinda "hacim=
    =20
    size hayirli isler, ben yoluma Linux ile devam edecegim dedi". Iste $<0 nun=
    =20
    bozuldugu konu budur.

    Simdi $<0 nun amaci, kendisini IBM e sattirarak, IT dunyasindanki zamanini =
    son=20
    bir vole ile kapatmaya calisiyor.

    Ancak butun bunlar olurken, M$ F.U.D makinasi durumu iyi degerlendirerek,=20
    Linux camiasi uzerinde cesitli oyunlar oynuyarak, olasi Enterprise=20
    kullanicilarinin kafasini bulandirip, GNU/Linux ivmesinin onune gecmeye=20
    calisiyorlar.

    Cunku, mevcut durum itibari ile, M$ x86 ve turevleri platformlarda, server=
    =20
    bazinda teknolojik liderligi kaybetmis durumda. M$ henuz NT4 kullanicilarin=
    i=20
    dahi 2003 e gecis e ikna edebilmis durumda degil.

    Dahasi, basta Almanya olmak uzere bir cok ulke, server cozumleri disinda, b=
    lok=20
    halinde Linux Desktop gecislerine sahne olmaktadir.

    Kisaca, M$ $<0 nun bu beni satin alin oyununu, cok sert bir ant GNU/Linux=20
    =46.U.D a cevirmis durumda. USA IT sektorunde kiyamet kopuyor, gunluk 3 - 4=
     $<0=20
    vs Linux yazisi, senaryosu, yorumu cikiyor.

    Open Source babalarindan, ESR ve Bruce Perens disinda kimsede cok ciddi bir=
    =20
    ses cikmis durumda degil. Linus Torvalds herzamanki gibi a politik ve mizah=
    i=20
    yaklasimini surduruyor.

    Ozetle, bu is ya tatliya baglanacak, yada aklin alamayacagi kadar buyuk=20
    kavgalar cikartacak.