[linux-ileri] Re: IP Telephony

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Mon 28 Jul 2003 - 19:09:36 EEST

    > Selam,

    > Fakat suan ki voip cozumleri genelde SIP kullaniyorlar ve CM icinde SIP
    > destegi yok. Yine bildigim kadari ile eklenmesi dusunuluyordu. Eger
    > eklenirse (veya eklenmisse) SIP tabanli programlar ile CM in
    > kullanilmasi mumkun olacaktir.
    >
    > Amma cok bildigim kadari ile oldu ama en son 1 yil once ugrasmistim
    > bunlarla o yuzden suan ki durumlarini bilmiyorum.

    Biraz daha ek yapmak gerekirse aslinda linux tabanli pbx ler kullanarak
    ve gatekeeper ile filan linux ile h.323 (gnomemeeting) veya sip
    (linphone) ile voip cozumleri uretebilirsiniz. SIP h323 den daha iyidir
    bu arada ozellikle nat olaylarinda filan cok daha rahat edersiniz. neyse
    yani biraz ugrasarak aslinda cok guzel seyler yapabilirsiniz. bir de
    kartlarini takip linux a tanittiniz mi yemede yaninda yat yani :))

    Bu arada hakkaten uzun surenin sonunda gercekten linux-ileri listesine
    uygun "Ileri" nitelikli bir soru sordugunuz icin de kutlarim. Arada
    sirada oracle/gdb, voip gibi bu tur sorular da olmasa yanlislikla
    linux-baslangic listesine uye oldugumu dusunmeye baslayacaktim.

    Baslamis iken liste uyelerinden sunu rica ediyorum karsilastiginiz her
    sorunu buraya yazmasaniz? Cesitli listeler var. baslangic, sohbet,
    network ... gibi sorularinizin hangilerine uygun oldugunu sorunuzu bir
    kez daha okuduktan sonra karar verseniz.

    Yeni baslamis arkadaslar ise oncelikli olarak sorularini baslangic
    listesine yollasalar cok daha iyi olur sanirim. Belki merak ederek ileri
    de ne var diye buraya uye olmus olabilirler. Ama sorularini baslangic
    listesine yollasalar cok daha iyi olur.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part