[linux-ileri] Re: iki mail server tek adres

---------

From: ATILIM BOY (boyatilim@yahoo.com)
Date: Tue 22 Jul 2003 - 02:54:26 EEST

    Eger istediginiz birinci makina yogunlukta cevap
    vermiyor iken yuku digerine atmak ise, mx kayitlari
    ile diger serveri ikincil yaparsiniz sadece smpt
    olarak gorev yapar, birincil server yanit vermedigi
    zamanlarda o mailleri alir ve ilk yanit verdigi
    zamanda birincil servere mailleri teslim eder,
    birincil olan pop/imap islerini + smtp yi yapar.
    Ikincil ise sadece smtp.

    ikincil serverde
    cat > /var/qmail/control/smtproute
    sakarya.edu.tr:192.168.120.6

    gibi... birde tabi mx kayidinda ikincil server icin
    ikincil mx kaydi...

    smtproute + qmail ve google...

    Kolay gelsin...

    ATILIM BOY