[linux-ileri] Re: kernel derleme

---------

From: Sinan Gün (ctanews@hotmail.com)
Date: Mon 07 Jul 2003 - 14:19:49 EEST

    Selam

    SLES'i ucretrsiz bir urun degildir ve ucreti verilip alindiginda zaten
    musteriler bir support key edinirler. Ayni zamanda kernel upgrade'i de
    Suse'nin sagladigi patch CD'lerinden yaparlar. Cd'lerin image'larini net'den
    bulmak mumkun olabiliyor bazen. Ama hangi amacla SLES kullaniyor
    olabilirsiniz ki? Basit bir ev kullanicisi iseniz baska bir dagitim
    kullanmayi rahatlikla tercih edebilirsiniz, yok eger o bir production
    sistemse oyuncak da degil demektir ve gerek uzerinde calisan
    applicationlarin ureticilerinin istedikleri kernel versiyonlari vs. gibi
    bilesenlere tabisiniz ve gerekse support anlasmalarini ezmemek uzere kapsam
    disi degisiklikler yapmamakla mukellefsiniz demektir. SLES'de 2 adet kernel
    cesidi bulundugundan soz ediyorsunuz. Evet oyle olmali, cunku bu sistemler
    adi uzerinde enterprise amacli serverlardir, stabiliteleri cok onemlidir ve
    ureticilerinin yazilimlarinin arkalarinda olmasi da onlarin saglam
    olabilmelerine cok baglidir, bu yuzden yamalari cikar ama major
    degisiklikler OS'in yeni versiyonu anlamina gelir her zaman. Cunku her
    degisiklik o OS icin uygulama ureten diger firmalarin da agir yuk altina
    girmelerine neden olur ( tabi surekli degisimleri kabul edip inatla ticari
    program yazmaya devam ederlerse).

    >From: Eyup TEKIN <tekin@edakom.com.tr>
    >To: linux-ileri@liste.linux.org.tr
    >Subject: [linux-ileri] Re: kernel derleme
    >Date: Wed, 25 Jun 2003 10:29:03 +0300
    >
    >selam
    >
    >yast2 de select kernel secenegi var ama sadece 2.4 , 2.2 mevcut
    >2.4.7 sistemdeki kernel i minimum 2.4.17 veya ustu bir kernele upgrade
    >etmek
    >istiyorum.susenin sitesinde support key olanlara destegi var.
    >

    >iyi calismalar

    Add photos to your e-mail with MSN 8. Get 2 months FREE*.
    http://join.msn.com/?page=features/featuredemail